Inlägg från: Anonym (tänka efter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tänka efter)

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Jag har säkert en omotiverat kritisk syn på att ha barn men - jag tycker att alldeles för många skaffar barn på tok för lättvindigt. Så jag håller till viss del med TS. Jag tror helt enkelt inte att de flesta i unga år förstår hur mycket jobb och ansvar det är också. Inte heller tänker många på hur kostsamt det är. Och är man inte medveten om dessa saker eller kapabel till att ge barnet vad det behöver, då ska man inte ta på sig det heller genom att skaffa barn. Främst för barnets egen skull förstås eftersom det inte ska behöva lida pga ett dåligt beslut.

Det är anledningen till att jag inte har barn och inte heller ser mig vara förälder till ett på många år, om någonsin. Jag kan i dagsläget varken försörja ett barn och inte heller vill jag ta på mig det ansvaret. Jag är så fortfarande så ung att jag vill leva livet och ha en partner för mig själv utan att behöva "dela" henne med barnen. En del säger gillar du inte barn osv till mig men jag tycker det är mer omtänksamt att förstå att man inte skulle vara en bra förälder just nu och därför låter bli att skaffa barn.

Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!