Inlägg från: Anonym (barnfri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (barnfri)

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

louloufox skrev 2013-09-04 08:58:43 följande:
    Förstår att du ångrar dig.
    Nu var jag smart och skaffade aldrig några plus att jag snart ska sterilisera mig.
    Förstår inte hur någon in their right mind vill förstöra sitt liv, sluta leva och ge upp allt för att förstöra sin kropp och sen föda upp ungar som är helt useless fram till dom är tonåringar då hatar dom dig istället... sounds like a fucking nightmare.

Jag känner likadant som du. Man borde klistra in den här tråden i alla trådar där det hävdas att man aldrig kan ångra ett barn.
  • Anonym (barnfri)
    EllisBell skrev 2013-09-04 09:45:06 följande:
    louloufox: different strokes...vet du. Jag förstår inte hur någon in their right mind vill tillbringa hela livet i en egobubbla där det roligaste som händer är att hänga på krogen som man gjorde när man var 20-25 och där nagellack och nya handväskor eller gå på gym 5 dar i veckan och pilla sig i naveln resten är vad livet består av. Olika liv passar olika människor. Fler borde dock tänka efter mer innan de skaffar barn eftersom de uppenbarligen inte klarar att sätta sig själv åt sidan i den utsträckning som föräldraskap kräver.

Jag är barnfri och gör ingenting av det du skriver, jag har aldrig nagellack, äger få handväskor och går aldrig på krogen eller gym 5 dar i veckan. Du borde jobba med dina fördomar. 
  • Anonym (barnfri)
    louloufox skrev 2013-09-04 10:07:37 följande:

Samma sak här... hatar handväskor, och springer inte runt och tror att jag är jordens medelpunkt, däremot gör jag det JAG vill, reser dit jag vill, kul och släpa runt på en unge som inte har någon som helst glädje av att vara i ex. Grekland

Jag väljer bort krogen av samma skäl som jag väljer bort barn, för att det är en för stökig miljö för mig. Jag gillar lugn och ro, det är min medfödda personlighet och har ingenting med egofixering att göra. Jag skulle aldrig klara av att leva dygnet runt med ett barn som fick hysteriska utbrott varje dag.
  • Anonym (barnfri)
    Sebastian72 skrev 2013-09-04 15:20:03 följande:
    Mer egoistiska och egenartade människor än barnlösa singlar i 40-årsåldern har jag aldrig träffat:).

Dom flesta går vidare, utvecklas, inser att världen inte kretsar kring dem - medan (nu talar jag iof om mina gamla kill-polare) hänger fortfarande på samma gamla barer och tuggar samma gamla skit och tror att folk fortfarande tycker dom är spännande och intressanta. Det är dom inte:). 

Lika egoistiska som föräldrar som tror sig vara bättre än de utan barn och anser att deras ungar är världens medelpunkt inte bara dem utan för alla människor? Säger inte att alla föräldrar är såna, men vissa blir så när de får barn.
  • Anonym (barnfri)
    Anonym (Sömnstrul) skrev 2013-09-04 20:13:02 följande:
    Jag påstod aldrig att hon skulle ångra sitt barn jag skrev att även om ett barn är älskat och väntat och även om man ställt in sig på att livet förändras helt kan det vara skitjobbigt om man har en helvetesgraviditet som resulterar i depression som missas av vården, får ett barn som inte sover förrän han är 2,5 år (då menar jag vaknar mellan 10-15 ggr på en natt), kolik, kaskadkräkas upp till tio gå ger per dag och BVC totalmissar den deprimerade modern. Då ska man var glad att man ens har ett förhållande kvar att försöka lappa ihop. Ett barn kan göra mycket men att tro att man helt plötsligt kommer bli social och må fantastiskt mycket bättre bara för man får ett efterlängtat barn kan bli för mycket med. Jag älskar mitt barn mer än något annat och har aldrig ångrat honom men jag kommer eller aldrig att skaffa fler barn, någonsin.

Det här är en av anledningarna till att jag valt att inte skaffa barn. Jag skulle aldrig stå ut med en helvetesgraviditet, flera års sömnbrist och skrik.
  • Anonym (barnfri)
    talktothehand skrev 2013-09-05 22:04:34 följande:
    Om du vill upplysa folk om hur underbart det är att ha barn föreslår jag at du skapar en egen tråd i ämnet och inte kapar någon annans tråd där TS ganska uppenbart behöver hjälp och stöttning - inte folk som försöker bevisa att hon har fel i sak. Tror TS skiter i hur bra det är för andra - hon upplever det inte så och mår uppenbarligen sjukt dåligt av det. Tror inte heller du behöver övertyga någon om hur fantastiskt det kan vara att ha barn och jag tror knappast att TS inlägg kommer att avskräcka någon från att skaffa barn - det är en biologisk drift.
    The little I know I owe to my ignorance

Jag har aldrig haft någon längtan efter barn och när jag läser inlägg som ts blir jag ännu mer avskräckt från att skaffa barn. Har man en stor barnlängtan är det kanske annorlunda.
Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!