Inlägg från: Ljuvaliv |Visa alla inlägg
  • Ljuvaliv

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Fast vad trodde du småbarnslivet handlade om? Du har glömt alla sjukdomar med oro, snor, gnäll, kräk osv. Jag var beredd på hela denna biten när jag fick barn. Jag tror de flesta räknar med allt detta.. Men det är lite orättvist att skriva en sådan här tråd eftersom det fina med att ha barn inte riktigt går att återge i ord. Och det är ju känslor som inte kan föreställas innan man upplever dem. Och tänk att de FLESTA ändå anser att det är värt att utstå allt det flera gånger om ;) men jag håller med TS, tänk efter före man försöker få barn för det är inte lätt, däremot önskar man barn och man kan ge barnet vad det behöver så ska inte TS text skämma bara informera :)

• Ljuvaliv

Läste lite noggrannare nu, du mår ju inte bra. Då är det en annan femma :( lycka till.

• Ljuvaliv
    Det är bara jag skrev 2013-09-04 10:01:49 följande:
    Men att få barn är INTE det underbaraste som kan hända för många. Och det är också något som måste accepteras! Det är många som skaffar barn för att samhället är uppbyggd så. Svarar man nej på frågan "vill du skaffa barn?" så blänger folk på en och tror man inte är normal! Livet är såååå mycket mer än att skaffa barn!

Tycker TS inte är orättvis i att skriva vad hon känner! Det är precis det hon känner och man behöver inte vara raketforskare för att förstå att TS behöver hjälp! Hon är inne i en depression och ser inte ljuset i tunneln. Vilken människa stannar upp i en depression och känner "men mitt liv är ganska bra ändå!!". Ingen! TS behöver hjälp och behöver uttrycka sig exakt så som hon har gjort för att läka sig själv. Inte ge henne skuldkänslor för att hon känner som hon gör!

Ibland blir det inte alltid som man har tänkt sig och det är inte alltid lätt att deala med sina känslor! Just för att det är NYA känslor. Men alla är vi olika... och desto svårare är det om personen i fråga lider av depression.
    Precis, som jag skrev OM MAN ÖNSKAR BARN. Jag hade själv funderingar på att avstå barn eftersom jag tyckte om mitt liv precis som det var. Jag har flera gånger i forumet poängterat att jag tycker det är fel att barn är norm när samhället inte längre är uppbyggt på att man måste ha barn av olika anledningar. Som sagt om man önskar barn är det orättvist att man faktiskt bara får sådan här information. Känslorna kring föräldraskapet går inte att formulera. Så för att klargöra, jag tycker inte man ska pracka på folk fördelarna om dem inte är intresserade.

Och som du skriver är TS deprimerad vilket inte framgick i trådstarten som var det ända jag läste till att börja med, då är det något helt annat vi diskuterar än det som framgick till en början som gav bild av en bitter morsa som önskade att alla skulle fatta vilken miss det är att skaffa barn TROTS ATT MAN ÖNSKAR DET!
Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!