Inlägg från: Anonym (det går över) |Visa alla inlägg
  • Anonym (det går över)

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

view skrev 2013-09-04 08:18:01 följande:
    Känner likadant hela första tre -4 åren av deras liv, har två och det vänder... Det blir bättre och lättare dom blir självständiga, den åldern din är i nu TS är den värsta! Det suger och man vill sälja dom usch säger ja bara! Ang sexlust.. Har du p-stav eller nått sånt så titta på andra skydd, skydd med hormoner dödar sexlusten för mig, den finns inte alls, ska ta ut min här så man kan knulla igen utan att ligga och fundera på om man ska måla om..... Det blir lättare och roligare, men skaffa inte en till då det blir precis likadant igen... Så du vet kramar!
    Exakt vad jag tänkte skriva, att den värsta tiden är nu.
    Jag höll på att gå under och det var inte av depression utan av att det helt enkelt var asjobbigt att ha ett litet barn. Det blev bara ett för min del, jag vågade aldrig utsätta mig för småbarnsår igen Flört
    Håll ut, ts, det blir bättre! Snart! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (det går över)

Har läst lite mer i tråden nu och jag känner verkligen med dig, ts!
    Det skulle kunna vara jag som skrev din trådstart för 18 år sedan.

Att prata med bvc och bli bortviftad/förminskad är oerhört tärande och får bara en att känna sig ännu mer kass. Att höra och se andra föräldrar säga att baaaarn är så uuunderbaaara och de är liiivets meeening! är oerhört provocerande, eftersom det får en att känna sig som den uslaste föräldern i världen.

Att inte få sova är en klassisk tortyrmetod!
    Att pappan inte vaknar förrän du varit vaken sen första pip och barnet stissat upp sig är inte mycket att göra nåt åt, annat än att avlägsna sig själv fysiskt från hemmet, och det är inte alltid så lätt genomförbart. Finns det någon du skulle kunna få sova hos nån helg i månaden?

Jag minns att jag under denna tid var svårt avundsjuk på separerade par som fick barnfritt varannan vecka....Oh förbjudna tanke! Men så var det...

Min enda tröst är att det faktiskt går över, om ditt barn inte är överaktivt eller har nån diagnos eller så. Det KAN vara ett helvete även med ett "normalstört" barn. 2,5åringar är i en liga för sig...

Om du kan, sov borta ett par nätter i månaden. Skit i vad folk tycker, det är din överlevnad och din psykiska hälsa som står på spel här. Du måste få sova! Och pappan måste ha hand om barnet ensam några nätter, för att eventuellt trigga igång pappavaknaknappen, om det går. 

Och ha som mantra: "Barnet kommer att växa upp, detta varar inte för evigt!" Jag trodde att mitt liv var ett evigt grådask när mitt barn var litet, jag kunde liksom inte se att han nånsin skulle växa upp och bli självgående.  Men det gör de ju, de blir äldre hela tiden. Plötsligt är de vuxna och man har en bästa vän!

Fast jag skulle aldrig, aldrig göra om det.
    Jag har dock lovat min son att om han blir pappa, så ska jag passa deras bebis så att de får sova (om de vill förstås), så att de inte behöver ha det som jag hade det. Jag ser nästan fram emot det faktiskt! :)

Kram! 

• Anonym (det går över)
    Anonym (sök hjälp) skrev 2013-09-04 11:26:43 följande:

Men å! Kan inte alla puttinutt föräldrar med underbara lättskötta barn och kärleksfulla partner åtminståne inse att de kanske inte är läge att skryta i just den här tråden. 

TS , du måste få hjälp. Det spelar ingen roll om situationen beror på att barnet är av vildare modellen, du av den känsligare typen, din man av den oansvariga typen. DU mår inte bra, NI måste få hjälp.

1. Ta ett snack med förskolan hur de ser på din son. Tycker de att han är svår att hantera kan det vara läge att ta kontakt med BUP. BVC lyssnar uppenbarligen inte i ditt fall och BUP kan man skriva egenremiss till.
    2. Ta kontakt med VC och fokusera på dig själv. Du mår inte bra, Du behöver hjälp. Kanske behöver du bli sjukskriven en period.
    3. Ni behöver avlastning. Går det att ha barnet på förskolan längre än nu? Kontakta SOC och säg att ni faktiskt behöver avlastning utan att gå under? Köp barnvakt av något företag för att få egentid? Säg som det är till era föräldrar och fråga om de kan passa barnet en helg i månaden? Om du tycker att det är jobigt jämt kanske de kan tänka sig att det är jobbigt ibland.

Det är ditt liv, du måste få en fungerande situation. Att andra inte känner igen sig hjälper inte dig. Du behöver likväl hjälp.         

Nej, det är väl ungefär det sista ts behöver just nu, lyckade-föräldrar-med-underbara-telningar-skryt.

Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!