Inlägg från: ja men va fan |Visa alla inlägg
  • ja men va fan

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Hade jag vetat innan jag fick barn hur mkt jobb och slit och stress och tålamod det skulle innebära så hade jag aldrig skaffat några.
    Men nu är det sex år sedan han kom, min största kärlek på jorden, den fantastiska skitungen som vet exakt vilka punkter som triggar mamma och han trycker på dem igen och igen och igen.
    Vi har inte haft någon avlastning med honom, det vi gör gör också han. Och det har varit skitjobbigt, det har funnits dagar då jag velat gå hemifrån och inte komma tillbaka, MEN han har hela tiden varit värd det, han är fantastisk trots att mina nerver ibland ligger och vibrerar utanpå kroppen.

Och det blir bättre, allt eftersom de blir äldre så blir de mer självständiga, skaffar sig vänner och tillslut så ser man dem bara till middagen och när det är dax att göra kväll... då önskar man att man fick tillbaka det där knyttet som hängde i byxbenen och bara ville mysa och gosa så som små knyttar kan... 

• ja men va fan
    TrendyFarsa skrev 2013-09-04 13:51:55 följande:
    Det gäller väl oss svenskar i gemen. Läs bara på detta i-landsproblemsforum så kommer du inse att 95% av alla problem löses genom en örfil och ett "Skärp dig förih-e!".

Men vi är så vana att samhället/staten/skolan/chefen/regeringen/socialtj änsten/arbetsförmedlningen ska lösa allt åt oss. 

Fungerar det på dig också??
  • ja men va fan
    TrendyFarsa skrev 2013-09-04 14:04:31 följande:
    Vet inte, jag är framgångsrik och har aldrig förväntat mig att någon annan ska mata mig med pengar eller jobb.

Allt gott kommer till den som är beredd att JOBBA för det.Solig 

Fast du skulle kanske bli ännu framgångsrikare? Och säkert har du en och annan dålig sida som skulle kunna botas genom en lavett.
Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!