Inlägg från: Sebastian72 |Visa alla inlägg
  • Sebastian72

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Vila skrev 2013-09-04 14:52:04 följande:
    Min 92-åriga farmor (två barn, fem barnbarn och nio barnbarnsbarn) gav mig lite perspektiv när jag precis fått mitt tredje barn. "vad mycket glädje du kommer få i livet. NU är det kanske jobbigt, men tänk vad mycket de kommer ge dig!"
    Plus på den. Och redan nu, med två på fyra och sju, är ju småbarnsstressen över. 

Vad jag däremot vet är att ALLA äldre människor jag mött, utan barn, beklagar sej över detta faktum. Och att jämnåriga singlar utan barn bara blir knäppare och knäppare:)

Och herregud vad mycket harmoniskare jag blivit sen barnen kom...
  • Sebastian72
    Anonym (nej) skrev 2013-09-04 15:08:06 följande:
    Hurdå knäppare och knäppare?
    Mer egoistiska och egenartade människor än barnlösa singlar i 40-årsåldern har jag aldrig träffat:).

Dom flesta går vidare, utvecklas, inser att världen inte kretsar kring dem - medan (nu talar jag iof om mina gamla kill-polare) hänger fortfarande på samma gamla barer och tuggar samma gamla skit och tror att folk fortfarande tycker dom är spännande och intressanta. Det är dom inte:). 
  • Sebastian72

Fan va ni gnäller. Inte ens första året med ungarna var så himla jobbigt. Visst, lite dålig sömn och lite gråt. Å andra sidan uppskattar iaf jag lugnet och sömnen mer idag. 

Och nu, några år senare, är barnen bara berikande tycker jag. Det enda negativa jag kan komma på är att dom är enormt dyra i drift:)

• Sebastian72
    Lillsudd skrev 2013-09-05 01:02:03 följande:
    : Jag hatade att bli förälder - jag hatade aldrig mitt barn.
    Dagens bästa. Sammanfattar väl allt. 
Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!