Inlägg från: Anonym (fd barnlös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fd barnlös)

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Anonym (7 år) skrev 2013-09-04 15:46:15 följande:
    Du kan ju räkna upp vad du vill,men att säga att jag som längtat efter barn i 27 år och försökt i 7 år med alla medel och är beredd att gå hur långt som helst för att få barn
    skulle ångra mig är ju bara patetiskt!! Vårt liv är helt meningslöst just nu p.g.a barnlösheten,vi vill  ju att det ska ändras radikalt ju! Mer deprimerad än av att vara ofrivilligt barnlös går inte vara. Om jag hade ett barn vilket som skulle livet ha mening,jag skulle ha orsak att kliva upp,vi kunde ha ett socialt liv igen,jag kunde se gravida utan att vilja spy,vi kunde umgås med släkten,kort sagt allt i vårt liv skulle förbättras! Det är jättekort tid sett i det stora hela man har bebisar som skriker,kräks och är "jobbiga",jag tar hellre det än det absoluta helvete utan mening jag lever i nu...
    Som fd ofrivilligt barnlös kan jag säga att du har både rätt och fel.
    Att gå från ofrivilligt barnlös till småbarnsförälder är ingen picknick. Man råkar ut för exakt samma slitningar i förhållandet och i sig själv som alla andra, men man har en sämre utgångsposition. De vänner man försöker återknyta bekantskapen med har man ibland inte talat med på många år och man är för trött för att orka övertala dem, vilket i många fall är det som behövs, och samma sak med släkten. Allt blir inte automatiskt bra bara för att barnet äntligen kommer, vilket åtminstone jag intalade mig i många år. Att bygga upp ett nytt socialt liv när man är pigg och glad tar tid. Att göra det när man är nerspydd och utmattad är snudd på omöjligt.
    Därmed inte sagt att jag ångrar mina barn, absolut inte! Men jag är ofta ensam. Den äldsta är 5 nu, och jag har fortfarande inte lyckats bygga upp mitt sociala liv helt och hållet. Jag har gett upp hoppet om att återvinna många av mina gamla vänner och letar efter nya, något som inte är helt enkelt när man är vuxen och har små barn.   
Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!