• popit

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Fast det där är ju ändå olika från person till person? Jag har inga bristningar alls, magrutorna var tillbaka efter ca 2 månader, mina bröst är i princip oförändrade, jag väger 1kg mindre än innan jag blev gravid (51kg), jag har precis samma sexlust, får sova i genomsnitt 9 timmar/natt (beroende på om jag måste upp tidigt till jobbet), förhållandet har inte förändrats nämnvärt åt något håll.

Vårt barn har aldrig fått ett "utbrott", förvisso bara 2 år gammalt, men på sin höjd skrikit/protesterat/gråtit en stund, är inte alls "klängigt" utan hur mysig som helst. Ja, jag kan fortsätta med att skriva motsatsen till praktiskt taget ALLT i din TS.

Jobbigt för dig såklart att du har det så, men för oss har det knappt varit jobbigt alls, utan snarare rosa bomullsmoln rakt igenom

• popit
    Anonym (ordf i-k) skrev 2013-09-04 20:51:39 följande:
    Så intressant! Berätta gärna mer om ditt intressanta liv, perfekta kropp och ditt lilla underverk till barn.
    Jag försökte bara framföra att allt inte MÅSTE vara hemskt med att få barn. Min kropp är knappast perfekt, har mång ärr från operationer osv, men magrutor har jag (dock inte som jag tränat mig till - de bara finns där) menar att ALLA får inte bristningar. Och ALLA får inte förstörda bröst.
    Har inte sagt att jag har ett intressant liv i övrigt heller, har jag? Och om det nu är så att jag tycker att jag har ett intressant liv så är väl det bara bra, eller?

Och mitt barn ställer till med en hel del bus, men är inte asjobbig hela tiden.

Varför blir du irriterad över att jag är ganska nöjd med mitt liv?
  • popit
    talktothehand skrev 2013-09-05 19:57:19 följande:

Har svårt att tro att ditt inlägg i tråden på något sätt skulle vara till hjälp för TS. Tycker att hennes tråd verkar vara ett rop på hjälp och inte en önskan om att får höra sunshine stories från andras liv. Märkligt hur självupptagna människor det finns.

Det var inte alls meningen att skada på något sätt. Jag har bara svårt för personer som skriver att "SÅHÄR ÄR DET" utan något som helst utrymme för personliga erfarenheter/upplevelser osv.
    Självklart är det synd om TS om hon upplever det så som hon beskriver, men som sagt; bara för att hon känner så så ÄR det inte så för ALLA. Det var det jag ville framföra med mitt inlägg. 
  • popit
    talktothehand skrev 2013-09-05 19:57:19 följande:

Har svårt att tro att ditt inlägg i tråden på något sätt skulle vara till hjälp för TS. Tycker att hennes tråd verkar vara ett rop på hjälp och inte en önskan om att får höra sunshine stories från andras liv. Märkligt hur självupptagna människor det finns.
    Och är jag självupptagen bara för att jag vill uppmärksamma om en annan del av föräldralivet? :S
  • popit
    talktothehand skrev 2013-09-05 20:50:34 följande:

Ibland är det bra att kunna läsa mellan raderna. Befinner man sig i TS uppenbart desperata situation är det nog rätt svårt att se att situationen skulle kunna se annorlunda ut. Tror knappast hon behöver att någon säger till henne att "när vi fick barn var allting minsann bara rosa, fluffiga moln" . Och ja, det kallar jag självupptaget, eller empatilöst, välj själv.

Det där med rosa moln var menat lite på skämt, förlåt om det inte var så tydligt. Jag menade, som jag sa, inte att göra TS ledsen, jag VILLE UPPLYSA OM ANDRA SIDOR AV FÖRÄLDRALIVET.

Nej, mitt inlägg var inte först och främst skrivet för att hjälpa TS, men för andra som kanske längtar efter barn och blir totalt avskräckta av hennes inlägg. Jag skrev om mig själv för att visa på andra erfarenheter. Tycker inte alls det är samma sak som att vara självupptagen. Är man självupptagen handlar allt om mig, mig, mig. Jag skrev i syfte att informera andra. Inte att hävda mig själv. Vad har jag för nytta av det här, där ingen vet vem jag är ändå?
    Hade jag själv inte haft barn hade jag nog skrivit om min vän, som också haft det rätt lätt och som inte heller råkat ut för allt det TS skriver om. Är det också självupptaget?
    talktothehand skrev 2013-09-05 20:52:37 följande:

Och exakt på vilket sätt skulle det hjälpa TS att du har magrutor naturligt och saknar bristningar?
    Som sagt, jag skrev inte i första hand för att hjälpa TS, eftersom jag tyvärr inte kom på något bra råd på rak arm. TS borde självklart försöka hitta någon att prata med, som kan hjälpa henne. Det låter jättetufft det hon skriver, och nej, det lär knappast hjälpa ett enda dugg det jag skrev, men IGEN: jag ville informera om andra sidor av att ha barn.

• popit
    talktothehand skrev 2013-09-05 22:04:34 följande:

Om du vill upplysa folk om hur underbart det är att ha barn föreslår jag at du skapar en egen tråd i ämnet och inte kapar någon annans tråd där TS ganska uppenbart behöver hjälp och stöttning - inte folk som försöker bevisa att hon har fel i sak. Tror TS skiter i hur bra det är för andra - hon upplever det inte så och mår uppenbarligen sjukt dåligt av det. Tror inte heller du behöver övertyga någon om hur fantastiskt det kan vara att ha barn och jag tror knappast att TS inlägg kommer att avskräcka någon från att skaffa barn - det är en biologisk drift.
    Jag är väl knappast den första som inte ger ett direkt svar till frågeställningen i TS i en tråd? Är inte syftet med de flesta trådar att diskutera? Jag försöker inte bevisa att TS har fel - hon HAR inte fel, för det finns inget rätt och fel i detta, men det finns olika sidor av det. Jag har förstått vid det här laget att du tycker mitt första inlägg var extremt onödigt. Du behöver inte säga det om och om igen, det blir ganska tradigt.
    Anonym (Rewind) skrev 2013-09-05 22:34:21 följande:
    Förväntade mig en massa inlägg om hur underbart livet med barn är. Visst förstår jag att de flesta ändå tycker att barnen är värda allt slit och det är ju jättebra att det är så.
    Men som du skriver så kan jag inte förstå det, för jag känner inte alls så..
    Kände bara att folk som vill ha barn borde ha rätt att känna till något annat än bara "rosa moln", bebisleenden, mys och gos. Det kan gå åt helvete med! Man KAN känna så!
    Även om det är tabu och man inte kan prata om det hur som helst så existerar det ändå.
    För mig kvittar det om folk säger att jag är en dåligt mamma och att det är synd om barnet, för jag håller med...
    Det är jättetråkigt att du har det som du har det, och självklart har folk "rätt att få veta" att föräldraskap inte alltid är en dans på rosor. Jag hoppas inte du tog illa vid dig av mitt inlägg, det var inte alls min mening. Jag hoppas det lättar för dig snart, för som jag skrev kan det vara riktigt mysigt också! Förhoppningsvis blir ditt barn lättare att ha att göra med snart, vilket gör att du kommer få det lugnare och mer tid för återhämtning, vilket i sin tur leder till andra positiva saker!

Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!