talktothehand skrev 2013-09-05 20:50:34 följande:
Ibland är det bra att kunna läsa mellan raderna. Befinner man sig i TS uppenbart desperata situation är det nog rätt svårt att se att situationen skulle kunna se annorlunda ut. Tror knappast hon behöver att någon säger till henne att "när vi fick barn var allting minsann bara rosa, fluffiga moln" . Och ja, det kallar jag självupptaget, eller empatilöst, välj själv.
Det där med rosa moln var menat lite på skämt, förlåt om det inte var så tydligt. Jag menade, som jag sa, inte att göra TS ledsen, jag VILLE UPPLYSA OM ANDRA SIDOR AV FÖRÄLDRALIVET.
Nej, mitt inlägg var inte först och främst skrivet för att hjälpa TS, men för andra som kanske längtar efter barn och blir totalt avskräckta av hennes inlägg. Jag skrev om mig själv för att visa på andra erfarenheter. Tycker inte alls det är samma sak som att vara självupptagen. Är man självupptagen handlar allt om mig, mig, mig. Jag skrev i syfte att informera andra. Inte att hävda mig själv. Vad har jag för nytta av det här, där ingen vet vem jag är ändå?
Hade jag själv inte haft barn hade jag nog skrivit om min vän, som också haft det rätt lätt och som inte heller råkat ut för allt det TS skriver om. Är det också självupptaget?
talktothehand skrev 2013-09-05 20:52:37 följande:
Och exakt på vilket sätt skulle det hjälpa TS att du har magrutor naturligt och saknar bristningar?
Som sagt, jag skrev inte i första hand för att hjälpa TS, eftersom jag tyvärr inte kom på något bra råd på rak arm. TS borde självklart försöka hitta någon att prata med, som kan hjälpa henne. Det låter jättetufft det hon skriver, och nej, det lär knappast hjälpa ett enda dugg det jag skrev, men IGEN: jag ville informera om andra sidor av att ha barn.