Inlägg från: Anonym (pigg nu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (pigg nu)

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Oktober är långt borta, be att få komma tidigare. Jag är rädd att era problem viftas bort annars. Eller ring och förvarna om att ni vill ha en längre tid, och så kan någon av er vara med barnet efter den vanliga kollen och den andra berätta hur ni har det. Att ni behöver HJÄLP.

Sömnbrist är tortyr, vi hade det som du beskriver. Bortsett från att jag tyckte att det var värt det. Vårt barn var också mycket aktivt under de år det inte sov. Inga matproblem dock, men vääääldigt intensiv. Och som sagt, sömnlösa år. För oss vände det runt 3½, då började barnet gradvis sova bättre och till slut hela nätter. Det trodde jag inte skulle kunna ske. När sömnen ordnade till sig blev också barnet lugnare. Fortfarande energisk, men då mer fokuserad. Det gick att nå fram på ett annat sätt, men det kan ju ha varit åldern också. 

Har du läst något om Omega 3? Det hjälpte faktiskt oss, barnet sov iaf lite lite bättre. Vi hade testat "allt" utom femminutersmetoden för att få sova. 

Nu är vårt barn snart sex år, en mycket pigg en men vi är inte längre oroliga över hens koncentrationsförmåga. Vi behöver inte jaga och det är så skönt att få sova. Det kommer komma en tid när du vaknar pigg, inte med en puls på 200. Men innan dess kan ni behöva stöttning. KRAM.  

Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!