Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!
Detta kunde varit jag/vi.
Min son har en "nästan diagnos", för undersökningen blev inte fullgjord, nytt försök om ett år. Jag hade knappt vänner innan (och haft bristningar och öngbröst till knäna sen jag var 15-16) så jag "förlorade" inte så mycket på det. Min livräddning var min mammagrupp. Min lilla terrorist var enbart nöjd när det hände saker, vilket gjorde att vi var mycket på farten. Livet är helt enkelt drägligare så. Han blir 4 i november och det är ett konstant punktmarkerande om vi är borta. Men vi har ett enormt bra stödnätverk och det är en mental livräddare! Lämna sonen hos morfar! En natt varannan månad överlever gubben utan sömn! Min mamma tog min son en natt i vekan när min man var borta, för som hon sa, hon får ju sova ostörd övriga nätter. Även svärföräldrarna har ställt upp enormt. Detta gör att hos dem vet han vad som gäller och det är tryggt att vara och lämna honom där.
Prata med förskolan! Hör vad de tycker, och be dem sedan om hjälp att få BVC att ge en remiss till BUP. Vi har fått sånt nderbart stöd i år föräldraroll från dem, vi hamnade dit första ången när sonen var 15 månader för att föreståndaren ville att BUP skulle tvinga oss att byta vårdplats. Gick inte så bra för henne, BUP stödde oss och det gjorde enormt mycket att få bekräftat att man gjorde allt "rätt" och det endå inte funkade.
Vill du prata närmare, fråga, eller något, så kan du skicka ett privat meddelande här, eller lägga en kommentar någonstanns i bloggen med en anonym mailadress om du vill vara helt anonym.