• Jojile

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

hannizz skrev 2013-09-05 09:31:01 följande:

Har precis fått mitt 3 barn:) å min kropp ser ut som innan jag blev gravid inga bristningar kanske nått kilo mer:) vi hade sex 2 veckor efter förlossningen å vi har det nästan varje dag.hade gjörna skaffat ett barn till :) att ha barn ä d bästa som finns :)

Jag tror jag kräktes lite.
  • Jojile
    Anonym (Rewind) skrev 2013-09-05 22:26:23 följande:
    Kanske hade kroppsliga förändringar inte spelat så stor roll om jag kände att det var värt det. Om jag fick uppleva dom där rosa molnen som alla "lyckade föräldrar" känner (åtminstone till stor del verkar det som...)
    Jag kände inga rosa moln. Det skriks på nätterna, min kropp ser ut som en deghög och det äldsta barnet har lite problem som tar all energi vissa dagar.

Ändå är jag nog ganska lyckad. Det är du med, du måste bara orka skaffa hjälp för vad det än är som gör dig så deppig! Har du pratat med BVC? Det låter som om du kanske fått en släng av förlossningsdepp.
  • Jojile
    Anonym (Mnh) skrev 2013-09-06 18:04:09 följande:
    Men hallå!? TS barn är 2,5 år. Får man den så kommer förlossningsdeppen  i samband med förlossningen.

Men hallå!!! Hon kanske varit deppig sedan dess? Det kan även visa sig senare och inte alls alltid vid förlossning trots att detta är det vanligaste.

Har man bakgrund med depression är det även större risk att drabbas.
Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!