• Anonym

Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!

Tyvärr kan jag inget annat än att hålla med dig. Handen på hjärtat, jag upplever bara mer besvär än glädje av att ha barn. Jag är dessutom ensamstående och känner mig så låst och begränsad hela tiden. Jag skulle bara vilja ha lite fritid någon gång, träna eller bara ta det lugnt för en gångs skull. Och tyst runt omkring mig så jag kan fixa saker i hemmet eller plugga...IFRED!!! Jag är så trött på att ha en unge hängandes i mitt byxben hela tiden. Det är som du säger så ansträngande att behöva hålla koll varenda sekund när man är någonstans...eller hemma för den delen. Med facit i hand hade jag aldrig skaffat barn. När jag tänker tillbaka på hur jag hade det innan jag fick barn så levde jag ju rena lyxlivet. Man kom hem i lägenheten efter jobbet. Tyst, lugnt och skönt. Inte indragandes på en trött och hungrig unge från dagis med två kg sand i skorna och i ärmarna på jackan som man behöver sanera hallen på varje kväll. Är så fruktansvärt trött på att ligga på alla fyra varje kväll i köket och torka upp all mat som ungen absolut måste slänga på golvet. Jag kunde betala räkningar ifred, diska i fred, äta ifred och gå på toaletten ifred. Jag ångrar mitt beslut så himla mycket men kan inte få tillbaka det jag hade.

• Anonym

Nu är det jag som skrev att jag höll med dig som skriver igen (har ingen signatur så ville bara klargöra det). Jag har nu läst dina svar i tråden och jag ville bara säga att jag känner igen mig väldigt mycket i det du skriver. Alla utgår ifrån att du har en depression och att det skulle bero på en kemisk obalans sedan efter förlossningen, men är det verkligen så för dig? Jag har själv ADHD och jag är övertygad om att det är därför jag inte kan hantera situationen. Jag har absolut ingen depression, varken sedan innan eller efter förlossningen. Jag tar läkemedel, men det tar ju inte bort allt. Barnet är ju lite mer...alert än andra barn också, och det är klart att man tröttnar mer på situationen om man har en unge som ska vara överallt och på allting hela tiden. På din beskrivning låter det nästan som att ditt barn inte heller är av den lugnaste sorten. Kan det handla om något liknande för dig?

Svar på tråden Vad ni än gör! Skaffa aldrig barn!!