• Persemona

Minibuss typ Multivan?

Vill ha en större bil till en familj på fem. Har funderat på en sådan här MPV typ Ford Galaxy, men tänker att de kanske är för små. Något större förslag? Vi har tittat på en multivan, hur är den? Jag har kört minibuss tidigare och det kändes helt okej. Jag vill inte att den ska kännas för klumpig om man skall handla t.ex.. 

* minst sju säten, varav minst två som går att ta bort/fälla ner
    *Bila/campa med den, t.ex.  sova i den, kylskåp m.m.
    * Dra lite/medel

• Svar på tråden Minibuss typ Multivan?
  • Persemona
    Monchichier skrev 2013-09-05 12:05:57 följande:
    Jag skulle börja med att titta på Volkswagens Sharan
    Den känns lite som ford galaxy i storlek, som jag tror känns för små. Bagagen är ju minimala med alla säten uppfällda. Varför skulle du rekommendera den istället för en multivan?
  • Persemona
    MammaMaria06 skrev 2013-09-05 12:13:09 följande:
    Vi har en Volvo XC90 och har också börjat fundera på en Multivan. Så jag vill också veta vad ni tycker! Vw Sharan går bort för våran del.

Såg en svart Multivan för ett tag sen och den var faktiskt snygg! 
    Jag gillar snurrfotöljerna. Däremot hade jag föredragit om soffan var i mitten och de två andra bak. På de mindre bilarna är det så, men vuxna kan knappt sitta där. Vet du någon annan minibus? Vill helst att sätena skall vara lite flexibla.
  • Persemona

Jag gillar lite minibuskänslan och visst alla sätena behöver man ju inte när man bara är familjen. Men ofta är det någon mer som ska med. Jag kan nog tänka mig att leva med lite klumpighet. Helst hade jag velat ha en sådan där gammal vw. Lite hippiestyle. Men vet inte hur säkerheten, hållbarheten, funktionen är och dessutom svårigheten att hitta en.

Svar på tråden Minibuss typ Multivan?