• JoBa

Minibuss typ Multivan?

Vi har tre barn och en Multivan. Jag älskar bilen! Jag skulle inte vilja byta ner mig till något mindre. (Det är konstigt vad fort man vänjer sig vid ett enormt lastutrymme och fullstora baksäten...)

Det är en lätt lastbil med full personbilskomfort, inte alls skramlig som många andra lätta lastbilar. Den är jäkligt flexibel i hur man placerar säten och lastgaller. Bekväm och rolig att köra är den också. Och dessutom rejält byggd.

Till skillnad från en tidigare skribent i tråden tycker jag att den är helt perfekt att åka och handla med. Man kan handla hur mycket som helst!

Det finns dock nackdelar:

1. Priset. Det är en svindyr bil.

2. Skatten. Skall man personbilstegistrera den (vilket man måste om man skall använda alla sju sätena) kostar den skjortan i skatt, eftersom alla vettiga motoralternativ är dieslar. Som lastbil (med max fem säten) är det dock överkomligt.

3. Allt elektriskt lull-lull. Som gjort för att gå sönder, och det är inte billigt att fixa.

Hursomhelst - jag älskar bilen i alla fall. Vi köpte bättre begagnat och har haft den två år nu. Den kommer att hålla många år till.

Svar på tråden Minibuss typ Multivan?