• Seuss

Knulla, Amfetamin & KAOS

Anonym (sexmissbrukaren) skrev 2013-09-09 12:04:17 följande:
    Tappar greppet.
    Vad är det som är viktigast för dig ? Är du villig att förlora dina barn ? Tycker att du ska bryta all kontakt med A.J och se till att bryta det mönster och negativa spiral som du befinner dig i . En chansen för dig nu är att bryta med den här killen och fokusera på dina barn , eftersom du inte kan fokusera på dig själv . Är verkligen sex och knark viktigare än den smärta du kommer att åkomma dina barn . Ta ditt ansvar och du kommer att klara det . När det gäller så är du starkare än du tror och kommer att klara av saker som du inte trodde att du hade styrka till det . Det finns inget att skylla på , utan det är du som måste ta ansvar för dom handlingar du utför . Du säger att du hade viljan från helvete , bli förbannad ta fram den igen och se till att få tillbaka ditt liv . 
  • Seuss
    Anonym (sexmissbrukaren) skrev 2013-09-09 14:46:40 följande:

Tack för det du skriver. Behöver lite jävlar anamma. Men hur gör man om man inte tror att man är.redo att bryta. Eller redo att ta kontrollen. Om man inte tror att man kommer att klara av det. Hur hittar man styrkan få?
    Det är nog svårt att hitta det perfekt tillfället att bryta , men risken är att man går för långt . Nu känner du att du håller på att tappa greppet och då är det dags , ju längre du väntar ju längre väg kommer det att bli att ta sig tillbaks . Det kommer att krävas mera kraft och du funderar om du har den nu . Men ju längre det går ju mera behöver du för att ta dig tillbaks . Du får byta ut dina beroende emot något som är hälsosammare . Du sa att du hade tränat och gått ner i vikt , man mår bra av detta för att bränner den energin som späder på din ångest . Och som du skrev hade du gått ner 30 kg , det krävs beslutsamhet och kraft , så den finns någonstans inom dig . 

Har själv gått ner 50 kg en gång , och de dagarna jag hade svårt att ta mig iväg och träna . Var det som om jag stängde av mig själv och befann mig utanför . Genomförde träningen utan att riktigt befinna mig där mentalt . Men efteråt mådde jag toppen . Det är något liknade du måste du gör , när det blir jobbigt får du stänga av nuet och genomföra det som är bra för dig . Bryt med honom och fokusera ångesten och oron på något annat , spring eller träna så att du bränner bort energin . Framför allt tänk på dina barn . Hur skulle det kännas att aldrig mer få träffa dom ? Var tillsammans med en tjej i tre år och han hade haft problem med droger . Fort vi inte kom överens eller att hon fick det stressigt , så börjar hon att prata om skulle börja ta droger igen och det var bättre om dom kom och tog dottern . Att hon i dög som människa eller mamma . Jag fick verkligen vara arg på henne och tala om att det spelar ingen roll vad andra tycker om att hon har varit missbrukare eller om hon duger som mamma i deras ögon . Hon fick övertyga henne att hon var en bra mamma och hur ont hon skulle göra dottern om hon svek henne nu . Tog länge , men till slut insåg hon att det var upp till henne och ingen kunde ta ansvar för henne liv och handlingar än hon själv . Du måste vara hårdare emot dig själv än du har någonsin varit . Väljer du A.J , så väljer du bort dig själv och möjligheten till dina barn . Och jag tror att det kommer att göra ondare och vara jobbigare än något annat du varit med om . 
Svar på tråden Knulla, Amfetamin & KAOS