• Vila

3-månaders sover jättedåligt dagtid!

Min lille kille blev 3 mån igår och är också svårsövd på dagen. Han somnar ibland vid amning och sover i famnen, ibland i sjal/sele, aldrig i vagn. Det kan gå att lägga ner honom i vagnen om han redan sover efter amning och dra iväg direkt. Men som du skriver så vaknar han alltid alltid efter 30 minuter. Han är väldigt gasig i magen och pruttar och bajsar hur många ggr som helst per dygn så det är nog det som ställer till det. Sen är han väldigt nyfiken och vill kolla vad som händer. Men sen är ju bebisar programmerade att inte vilja ligga snällt själva och vara tysta för då kan det ju komma rovdjur och äta upp dem. Det är nog bara att vänta ut, men det är jobbigt nu. Nätterna hos oss är också okej faktiskt.

Jag har två äldre barn som var riktiga storsovare på dagarna, de sov väldigt bra i vagn och jag var ute och gick massor med dem och planerade det samma med denna bebis, men icke. Men nätterna var värre med de andra två, men det kan nog bero på att jag kämpade och försökte ha dem i egen säng. Men med lillebror så hade jag bestämt mig innan att det var samsovning och liggamning som gällde och jag får som sagt sova mycket mycket mer nu.

Svar på tråden 3-månaders sover jättedåligt dagtid!