h8him skrev 2013-09-06 18:41:21 följande:
Vad menar du? Är det umgängesföräldern som är sjuk?
Spelar det någon roll?
Anonym (A) skrev 2013-09-06 18:41:59 följande:
Finns inga riktlinjer men orkar man inte så orkar man inte och då är det bättre att låta kroppen återhämta sig, sen undrar jag varför man vill skicka sitt barn till en dålig förälder med risk att barnet smittas med
Den andra bioföräldern byter inte ett enda umgänge och skickar även hit barnet med magsjuka.
yodi skrev 2013-09-06 18:46:19 följande:
tja det beror på men är man så pass sjuk att man känner att man inte klarar av att se efter ett så är väl ett besök kanske inte så lämpligt just då, men sen beror det även på om det är ett återkomande fenomen.
min sambo fick ta vab i våras då jag var för sjuk för att kunna ta hand om barnen ( han jobbar natt) första natten vågade jag inte ha dom själv då jag var för sjuk, övriga nätter var jag inlagd på sjukhus.
men om det händer ofta och man misstänker att personen inte är så sjuk som den ger sken av så får man nog ta och prata igenom det.
Inget återkommande, första gången på 1½ år.
YummyMami skrev 2013-09-06 18:46:41 följande:
Sånt är ju så olika. Mina barn skulle till pappa idag. De blev sjuka, jag blev sjuk. Vi är då sjuka här då tillsammans trots att det är pappas fredag. Han får dem sen när de mår bättre. Lite ta lite ge.
Ge och ta fungerar inte tyvärr.