Inlägg från: krakel |Visa alla inlägg
  • krakel

Kremering???

Vi valde att lägga våran son i minneslund. Då kremeras man ju per automatik.

Man behöver inte heller ha begravning etc bara att säga till på begravingsbyrån. Det är lag på begravning av något slag efter v 28 ( osäker på veckan men iaf runt 28 i grav) men man behöver inte ordna med det. Det kommer ett brev om datum osv då urnan är i minneslunden.

Beklagar sorgen.

• krakel

Aha oki då missförstod jag. Ja jag vet inte vart man söker tillstånd om sådant. Tyvärr. Hoppas det löser sig. Men vem är det som har er dotters aska ??? Hör de av sig från begravingsbyrån?? Eller har hon gått från sjukhuset till obduktionen direkt ??? va sa de som tog hand om er dotter att ni skulle vända er sen efter obduktionen ??? Ni fick inte prata med nån kurator som kan hjälpa er???

• krakel

Jag förstår precis va du menar med att lämna ifrån sig. Men vi valde minneslund eftersom vi inte ville ha ett dåligt samvete som pickar i nacken varje gång man inte har tid att gå till graven. Tänkte oxå att om 20 år då är han ju fortf vår son men vem minns honom då?? Kan ju inte begära att hans syskon ska ta hand om graven. Han va vår första o ingen känner honom av syskonen. Vi tänker oxå så lite som att man ska kunna gå till vilken minneslund som helst vart som helst för att minnas om man skulle flytta nån gång.

Jag hoppas du får svar på dina frågor och att det löser sig för er.

• krakel

Önskar verkligen jag kunde säga att det blir bra. Men jag kan iaf nästan våga lova att det blir bättre

Svar på tråden Kremering???