Delad vårdnad?
Nej, det är inte rimliga grunder du har och det känns inte motiverat med varannan helg baserat på hur det är nu.
Situationen är som den är nu och du utgår ifrån hur DU tycker att ert barn ska tas om hand. utifrån det "tjatar" du på honom om diverse saker när han inte gör dem så som du tycker att de ska vara. I hans ögon är vissa saker inte så viktiga som du tycker och dessutom blir han säkert inte jättemotiverad då han inte har ansvaret för henne några längre stunder. "ja, jag orkar inte göra mat så jag gör lite gröt istället, hon får ju åndå det hon behöver av XX(du) imorgon." kan han säkert resonera eller att det är inte hela världen om han glömmer tandborstningen för imorgon borstar du. För övrigt så är väl hans idé om att borsta tänderna efter frukost istället för innan betydligt bättre? Du ser, man har olika sätt att se på hur saker ska göras och ditt är bäst för dig men det betyder inte att det är bäst i stort.
jag gissar på att om han skulle ha ensamt ansvar för henne veckovis så skulle han också ändra sig och ta ett annat ansvar än han gör nu när du ändå finns där och kan göra saker eller tjata på honom.
Jag tror att du kanske får släppa lite på kontrollen som du verkar vilja ha. Det finns andra sätt än ditt som är annorlunda men lika bra.