• Evighetsmaskin

Sälja jultidningar?

Kom 4 olika erbjudanden på samma dag nu, mystiskt men var väl från samma med olika namn. I vart fall en nioåring verkar ungt, jag lyckades aldrig som barn med just det. Och september verkar tidigt just efter sommarlovet när det är nästan sommar?

• Svar på tråden Sälja jultidningar?
  • Majsan70

Jultidningarna börjar alltid att säljas nu. Mina barn har aldrig fått sälja såna.De fyra olika är la från olika förlag har jag för mig?

• Evighetsmaskin
    Majsan70 skrev 2013-09-09 05:52:34 följande:
    Jultidningarna börjar alltid att säljas nu. Mina barn har aldrig fått sälja såna.De fyra olika är la från olika förlag har jag för mig?
    Ser ut som det men alla kom på samma dag och kan tillhöra samma moderbolag.
  • Miew

Min son sålde för 3 år sen. Han tyckte det var jättekul. Han tjänade ihop till en bärbar dvd, fick 2 filmer och 1300:-.
    Han ska nog få sälja iår igen, vi kollar vilka som har bäst premier. Fast jag personligen gillar Världsnaturfonden bäst, då en del av det de säljer går direkt till dem, iår tror jag det var tigrar.

• lövet2

Det är den här tiden på året som man säljer. Om du tycker 9 år känns ungt, så kanske det finns någon kompis att sälja tillsammans med?
    Katalogerna är från olika förlag, och jag ser att ungarna som går runt gör på olika sätt. Vissa väljer ut den katalog de tycker är bäst, och så säljer de bara från den, medan andra tar med sig alla katalogerna. Det blir mer jobb för föräldrarna med flera kataloger, men å andra sidan finns det mycket mer att välja på för kunderna.

• Gladskit

Min son är bara 7,5 år och vi fick hem hur mycket sånt där som helst i förra veckan. Alldeles för tidigt! Möjligen när han blir 11-12 år eller så.

• glassen

Min son har inte fyllt 7 än, men han får sälja jultidningar ändå. I år säljer han till dem vi känner. Får se om han vågar gå till okända nästa år. 9 år tycker jag inte alls är för tidigt. Jag minns att jag sålde jultidningar när jag var yngre än så.
    Anledningen till att de skickar ut tidningar i september är att barnen ska ha gott om tid att gå runt och sälja, skicka in, få och leverera produkterna i god tid innan jul.

• marcus1397

Hej! Ett annat förslag om man har barn som vill tjäna extra pengar är att sälja fröer, det ger bra med förtjänst upp till 32%. Inga risker. Kolla gärna in på vår hemsida http://www.saljafroer.se

Svar på tråden Sälja jultidningar?