• Anonym (syster 1)

Två systrar med två bröder?

Ja, vad tycker ni om det? Alltså att två systrar har en varsin relation med två bröder. Skulle ni tycka det vore skumt eller roligt? Min 3 år yngre syster har nämligen börjat dejta min 2 år yngre svåger.. De håller det lite hemligt än men av vad hon berättar börjar det bli riktigt seriöst med framtidsplaner inkluderade. Jag och syrran står väldigt nära varandra, så även min fästman och hans bror. Vi har umgåtts väldigt intensivt alla fyra och nu har relationen mellan våra syskon utvecklats till kärlek. Ja, vad tycker ni?

• Svar på tråden Två systrar med två bröder?
  • Anonym (syster 1)

Kan nämna att vi har ett barn. Blir det konstigt för hen om moster och farbror tex gifter sig i framtiden?

• clembke

Jag skulle inte tycka nåt speciellt alls. Kul för dom att dom har hittat varandra o att ni alla 4 trivs bra i varandras sällskap.

• Anonym (W)

Äckligt. Det är incest. Om två systrar får barn med två bröder blir barnen dubbelkusiner. Man kan inte vara tilsammans med sin svåger, sin svåger är sin släkting!

• Anonym (...)
    Anonym (W) skrev 2013-09-09 17:35:29 följande:
    Äckligt. Det är incest. Om två systrar får barn med två bröder blir barnen dubbelkusiner. Man kan inte vara tilsammans med sin svåger, sin svåger är sin släkting!

Fast inte släkt på det viset, finns ju inga blodsband.

Så nja, incest är att ta i tycker jag.

Ser inget fel i att två systrar träffar två bröder...
  • Vixxx
    Det är ingen incest, tror du det så bör du läsa på om vad det är.....

TS

Min svärfar och svärmor träffade varann i unga dagar (nu 74 resp. 67 år) och samtidigt så träffades hennes syster och en av hans bröder och de är fortfarande gifta så här en hiskelig massa år senare.
    Min sambo tycker inte det är konstigt alls att de är gifta, dom har ju alltid varit det Glad

Jag säger hoppas det fungerar för båda paren i framtiden Glad Lycka till 

• Vixxx

Dessutom finns det många tvillingpar som träffar andra tvillingpar och gifter sig med varsin.

• Anonym (Hehe)
    Haha, om två kusiner som har blodsband får gifta sig så är det väl inget galet om min mans bror (min svåger) blir ihop med min syster (min mans svägerska) Min syster och hans bror är inte släkt, kallas inte ens svåger/svägerska och har inget blodsband! Ja, barnen blir dubbelkusiner så vad spelar det för roll? 

Ts, kul för dem och det underlättar ju firande typ jul osv, bara dra ihop alla på ett ställe =) 
  • Anonym (W)
    Vixxx skrev 2013-09-09 17:41:30 följande:
    Det är ingen incest, tror du det så bör du läsa på om vad det är..... TS Min svärfar och svärmor träffade varann i unga dagar (nu 74 resp. 67 år) och samtidigt så träffades hennes syster och en av hans bröder och de är fortfarande gifta så här en hiskelig massa år senare. Min sambo tycker inte det är konstigt alls att de är gifta, dom har ju alltid varit det  Jag säger hoppas det fungerar för båda paren i framtiden  Lycka till   

Det är visst incest! Visst, de är inte släkt via blodsband, men de är ingifta släktingar!
  • mimmi14

Min svärmor och hennes syster är gift med varsin bror, dubbelbröllop1963, barn födda på samma dag 1964 och har bott i tvåfamiljshus. Min man har två dubbelkusiner :)

Ge kärlek och du får massor tillbaka.
Svar på tråden Två systrar med två bröder?