• Anonym (syster 1)

Två systrar med två bröder?

Ja, vad tycker ni om det? Alltså att två systrar har en varsin relation med två bröder. Skulle ni tycka det vore skumt eller roligt? Min 3 år yngre syster har nämligen börjat dejta min 2 år yngre svåger.. De håller det lite hemligt än men av vad hon berättar börjar det bli riktigt seriöst med framtidsplaner inkluderade. Jag och syrran står väldigt nära varandra, så även min fästman och hans bror. Vi har umgåtts väldigt intensivt alla fyra och nu har relationen mellan våra syskon utvecklats till kärlek. Ja, vad tycker ni?

• Svar på tråden Två systrar med två bröder?
  • Vixxx
    Anonym (W) skrev 2013-09-09 18:41:46 följande:

Ja? Och? Vad är din jävla poäng? Jag vet att de inte har några blodsband! Men de är ingifta släktingar! Och varför länkar du till en sida som säger att man inte får gifta sig med sina föräldrar, eller mor- eller farföräldrar, eller sina helsyskon, och att halvsyskon kan få gifta sig med varandra med ett särskilt tillstånd? Varför länkar du den länken? Jag vet redan allt din länk säger, så varför postade du en helt irrelevant länk? De är inte släkt via blodsband, men de är släktingar via äktenskap. Det är äckligt att vara tillsammans med sin släkting, och att barnen blir dubbelkusiner är ett bevis på att det är inavel. Normala kusiner har antingen morföräldrar ELLER farföräldrar gemensamt, inte både och!
    Men jisses skaffa ett liv...

Jag visade bara för dig vilka som får gifta sig och inte.... du säger att det är incest....

Ta t ex något land där de troende är muslimer, där är det många som gifter sig med barn och det är f-n så mycket värre när en gubbe på 50 år gifter sig med en 11-12-åring, det kan man kalla äckligt.

Och sen ta och googla på incest..... gör det för allas skull.... 
  • Anonym (W)

De är ingifta släktingar. Äckligt att vara tillsammans med en ingift SLÄKTING.

• fjonkelina
    Anonym (W) skrev 2013-09-09 18:41:46 följande:

Ja? Och? Vad är din jävla poäng? Jag vet att de inte har några blodsband! Men de är ingifta släktingar! Och varför länkar du till en sida som säger att man inte får gifta sig med sina föräldrar, eller mor- eller farföräldrar, eller sina helsyskon, och att halvsyskon kan få gifta sig med varandra med ett särskilt tillstånd? Varför länkar du den länken? Jag vet redan allt din länk säger, så varför postade du en helt irrelevant länk? De är inte släkt via blodsband, men de är släktingar via äktenskap. Det är äckligt att vara tillsammans med sin släkting, och att barnen blir dubbelkusiner är ett bevis på att det är inavel. Normala kusiner har antingen morföräldrar ELLER farföräldrar gemensamt, inte både och!
    Fast där har du ju fel, Det blir inte alls incest av ingifta släktingars gemensamma barn.....

Min mormor gifte sig med en enäggstvilling. Den andre tvillingen gifte sig med mormors syster... Min mormor fick ett barn med honom (min mamma) Sedan skiljde dom sig och mormor gifte om sig med tvillingarnas äldre bror och fick då en son. Dessa två är alltså halvsyskon och kusiner. Ganska kul tycker jag :) 
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................
  • Anonym (helt ok)
    Vixxx skrev 2013-09-09 20:38:17 följande:
    Men jisses skaffa ett liv... Jag visade bara för dig vilka som får gifta sig och inte.... du säger att det är incest.... Ta t ex något land där de troende är muslimer, där är det många som gifter sig med barn och det är f-n så mycket värre när en gubbe på 50 år gifter sig med en 11-12-åring, det kan man kalla äckligt. Och sen ta och googla på incest..... gör det för allas skull.... 

Jag håller med dig i det stora hela. Men barnäktenskap är INTE något unikt muslimskt. unicef.se/fakta/barnaktenskap
  • Anonym (jojo)
    Anonym (W) skrev 2013-09-09 20:42:32 följande:
    De är ingifta släktingar. Äckligt att vara tillsammans med en ingift SLÄKTING.
    Du har redan skrivit det, din åsikt finns väl dokumenterade i tråden, gå vidare nu.
  • Anonym (helt ok)
    fjonkelina skrev 2013-09-09 20:44:28 följande:
    Fast där har du ju fel, Det blir inte alls incest av ingifta släktingars gemensamma barn..... Min mormor gifte sig med en enäggstvilling. Den andre tvillingen gifte sig med mormors syster... Min mormor fick ett barn med honom (min mamma) Sedan skiljde dom sig och mormor gifte om sig med tvillingarnas äldre bror och fick då en son. Dessa två är alltså halvsyskon och kusiner. Ganska kul tycker jag :) 
    Egentligen ser jag ut som Modesty Blaise.........................................

Oj vad snurrigt! Min mammas kusin är mamma till två av mina kusiner.
  • Anonym (humlan)

Min sambos föräldrar ha rdet så.. alltså sambons mamma + syster är tillsammans med sambons pappa + bror.. två av sambons kusiner blir alltså hans "dubbelkusiner" ;)

Tycker inte det är konsigt, de är ju faktiskt inte släkt..

• och

Det kommer förenkla julfirandet väldigt när ni fått barn.

Även om det låter knasigt är det faktiskt inte helt ovanligt, och om de är lyckliga så räcker det så. 

The hard way is the right way.
  • LuckyLips

Min moster var gift med min farbror, det var på deras bröllop som mina föräldrar började sin relation. Det var en ansträngd relation mellan min mormor och farmor sedan när min moster och farbror skildes. Inget som uttrycktes öppet men det var ganska tråkigt när det kom till högtider eller fester där hela familjen samlades och det blev en tydlig uppdelning.

• Suz

Mina systrar är gifta med två bröder. Det så normalt tror jag. Lycka till!

Svar på tråden Två systrar med två bröder?