• Anonym (men hallå)

Bögreklam för barn på SF bio - upprörande!

Blev helt bestört när jag sitter med mina två barn på SF eftermidagsbio för att se en barnfilm och de visar osencurerad vuxenreklam.

Den reklamen jag blev riktigt upprörd över är Svensk adressändring där det är två bögkillar som ligger och gosar och säger att de älskar varandra. Det är inget som barn ska utsättas för. Om personer "väljer" att senare i livet bli homo så är det en sak, men barn ska inte pådyvlas det.

• Svar på tråden Bögreklam för barn på SF bio - upprörande!
  • Selfish Geene

Ts!
    Jag är på din sida, alla människor vill föröka sig (det är tydligen vetenskapligt bevisat i ett laboratorium i Österrike) och bögar kan ju inte få barn!!
    Jag är glad att jag inte är ensam om att oroa mig för hur vi ska återpopulera Jorden efter syndafloden

• ViktoriaJ
    Anonym (men hallå) skrev 2013-09-11 13:39:16 följande:
    Jag skrev inte att de hade sex eller att ligga bredvid varandra är att ha sex. Jag skrev att man inte visar sexscener för barn trots att sex förekommer. D.v.s. man visar inte allt som förekommer för barn just för att de är barn.
    Så man ska inte visa homosexualitet för barn bara för att det förekommer alltså? 
  • ViktoriaJ
    Selfish Geene skrev 2013-09-11 13:58:14 följande:
    Ts!
    Jag är på din sida, alla människor vill föröka sig (det är tydligen vetenskapligt bevisat i ett laboratorium i Österrike) och bögar kan ju inte få barn!!
    Jag är glad att jag inte är ensam om att oroa mig för hur vi ska återpopulera Jorden efter syndafloden
    Och varför kan inte bögar få barn?
  • Mimmis rum
    Ts!
    Ja gud vilken tur att detta laboratorium i Österike finns!!!!
    Vad hade vi gjort utan det ? Och utan biblen?

Fy för trångsynthet och stackars barn som lever upp i den, när övriga världen utvecklas och går framåt! 
  • ViktoriaJ
    Ts!
    Åh förlåt, läste som hastigast. Förstod ju ironin i din kommentar nu! *skäms*
  • Sephrenia89

Jag blir mer upprörd över att TS inte tycker att samkönade får visa kärlek öppet fast heterosexuella får göra det.... ett barn accepterar deras kärlek bättre än vad du gör och du kommer skapa ett eventuellt framtida förakt för du anser det onormalt.

• Cilla93

En del människor är så dumma i huvudet så man tror knappt det är sant! TS du tycker alltså inte att homosexuell kärlek ska få visas för barn ifall barnet då blir homosexuell? Och du vill ej att dina barn ska bli homosexuella för att du vet hur svårt det kommer vara, visst är det så MEN har du över huvud taget tänkt på att visa homosexuell kärlek som något helt normalt och okej kan motverka sådant här? Om det syns mer och fler är okej det kommer dina barn få det lättare i framtiden, ifall det visar sig att de är homosexuella. Ni som tycker att homosexualitet är fel för att de inte skaffar barn, hur tänker ni då? Alla heterosexuella vill inte heller ha barn och alla kan inte få barn. Dessutom är det ingen brist på människor på vår jord. Det finns, tyvärr, barn så det räcker och blir över, som verkligen behöver föräldrar som kan adoptera dem. Så argumentet att homosexuella inte förökar sig är efterblivet.

• Anonym (Marie)

Min man har steriliserat sig eftersom vi inte vill ha fler barn. Betyder det att vi inte får ha sex eller ens kyssas längre eftersom vi inte har för avsikt att föröka oss? Förvånad Måste genast meddela honom detta! Kan ju tycka att läkaren på sjukhuset borde ha upplyst oss om detta innan operationen. Foten i munnen

Kärlek är vacker! Hjärta Men fördomsfulla, trångsynta och dömande människor är det fulaste som finns.

• sär skriven

Tänk jag tycker precis tvärtom. Om vi som samhälle kan visa att kärlek är något vackert och fint, och inte något som tvunget begränsas till vad vi har mellan benen, då har vi vunnit mycket. Bland annat att barn som utvecklas till vuxna individer och dras till samma kön slipper känna att de är onormala, att det de känner är något fult. Att deras kärlek och känslor är legitima. Varför ska vi diskvalificera andra människors kärlek?

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Mickan76

Men lägg av ts! Fy för såna homofober som du. Jag hade inte haft ett dugg emot om mina barn hade sett den reklamen.

Svar på tråden Bögreklam för barn på SF bio - upprörande!