• Anonym (men hallå)

Bögreklam för barn på SF bio - upprörande!

Blev helt bestört när jag sitter med mina två barn på SF eftermidagsbio för att se en barnfilm och de visar osencurerad vuxenreklam.

Den reklamen jag blev riktigt upprörd över är Svensk adressändring där det är två bögkillar som ligger och gosar och säger att de älskar varandra. Det är inget som barn ska utsättas för. Om personer "väljer" att senare i livet bli homo så är det en sak, men barn ska inte pådyvlas det.

• Svar på tråden Bögreklam för barn på SF bio - upprörande!
  • SuzR

Det är nödvändigt vis inget man 'väljer'. Blir dina barn homosexuella, var glad att dom har förmågan att älska! Barn gosar och kramas på dagis med, dom ser till människan, inte könet.

• Anonym (:)

Flytta till ryssland så slipper du sådant. 

• yodi

är det samma som dom har visat på tv?

inget fel på den reklamen kan jag tycka, den är tämligen oskyldig.  personligen tycker jag att det är bra att barn får se att det är precis lika rätt att två killar eller två tjejer älskar varandra som att en kille och en tjej älskar varandra.

• Fiona M

bara det faktum att du skriver "väljer" visar att reklamen behövs.

• Queenie70

Nu kommer dina barn med all säkerhet bli bögar trist. Jag har själv samma problem. Varje dag pådyvlas min son folks heterosexualitet i ALLA sammanhang, det är skitjobbigt då jag verkligen önskar mig en svärson när sonen blir stor (vill inte behöva konkurrera med en mormor ;)) Nu får jag ju hela tiden aktivt berätta för min son att det finns alternativ till den heterosexuella livsstilen som till min stora förtvivlan syns överallt :(

• Sarah3

Så reklamen skulle varit okej om det var en man och en kvinna? Eller? Ok jag tror inte du behöver vara "rädd" att ditt barn väljer att bli honosexuell sen för det. Mycket kan man välja, men inte det!

• La Lola
    Fiona M skrev 2013-09-10 20:31:08 följande:
    bara det faktum att du skriver "väljer" visar att reklamen behövs.
    Ja...nästan så att man tror att Ts bara vill försöka vara provocerande....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Fiona M
    La Lola skrev 2013-09-10 20:41:29 följande:
    Ja...nästan så att man tror att Ts bara vill försöka vara provocerande....
    nä!

• Anonym (kul ord)

Bögreklam var ett kul ord Som om de säljer bögar...

Man kan ju tycka att reklam till barn är fel överhuvudtaget, men det där är väl mer information (om adressändring). 

Svar på tråden Bögreklam för barn på SF bio - upprörande!