• MajaMu

Firar ni födelsedagar ihop?

Har varit separerad från barnens pappa i ett drygt år, det funkar bra men jag tycker ju inte att det är jättekul att umgås med honom. Nu drar det ihop sig till födelsedag för ett av barnen och jag vill inte ordna nåt med pappan... Skulle hellre bara vara med min familj och barnens kusiner. Efter de tidigare födelsedagarna har jag varit helt död efteråt av spänning och stress. Samtidigt vill jag ju att det ska vara barnets dag och lägga mina egna issues åt sidan.

Hur gör ni andra? Firar ni ihop? Vad tycker barnen? Vill de ha familjen ihop eller kan det vara kul med flera kalas?

• Svar på tråden Firar ni födelsedagar ihop?
  • MajaMu

Nej, det blir inte förstört. Vi är väluppfostrade... Men det är klart att de som tittar ordentligt ser att jag inte trivs. Tror inte att barnen märker det dock. Mor- och farföräldrar, tårta och paket, brukar vara distraherande. Sonen som fyller år i höst blir tre så han är liten... Men börjar vi fira i sär så gör vi det nog med det större barnet också.

• MajaMu

Ja.... Jag ska bita ihop. De är små nu men sen, att fira först två gånger med olika föräldrar och så med kompisar. Det blir för mycket. Men jag ska be pappan ta mer ansvar för kalasen, så jag inte måste både ordna allt och dessutom ta anspänningen.

Svar på tråden Firar ni födelsedagar ihop?