Inlägg från: gotaland |Visa alla inlägg
  • gotaland

Tips om flaskmatning? (ska ej amma)

Dr Browns flaskor absolut + deras nappar. Finns olika storlekar o man börjar ju med den minsta.  Det blir inget vakum i dom + och man minimerar risken för att svälja massa luft 3-4 flaskor är väl bra o ha tycker jag, för jag gjorde iordning flaskor på kvällen o ställde i kylen för att slippa stå o söla med det mitt i natten, när man har ett hungrigt barn. Bara in i micron sen var det klart. Nu kommer du säkert o få tusen svar att så ska man inte göra bla bla men så gjorde jagGlad

• gotaland
    straw2008 skrev 2013-09-11 08:27:53 följande:

Vi gjorde oxå så, varför skulle det vara fel ??

Jo du, jag har lärt mig här på FL (där alla är så himla bra...:)) att man måste koka vattnet (vårt fina svenska vatten...) för det står på semper förpackningarna..... (det är ju för att semper används i stora delar av världen där inte alltid den svenska vattenkvalitén finns) och sen ska man inte skaka flaskan heller när man blandat i pulver utan man ska bara vicka den .... herregud!
  • gotaland

Men det är väl klart att man inte håller på att ge massa onödiga saker om det inte behövs. Varför ge messmör om ungen inte är hård i magen och Jo du kan ge LITE messmör om barnet är hårt i magen av ersättningen (min  blev hård en gång) och det var ok att ge messmör av BVC men inga mängder då men det fattar du ju.

Svar på tråden Tips om flaskmatning? (ska ej amma)