Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Tips om flaskmatning? (ska ej amma)

Vi har matat båda våra med flaska o gladare barn får man leta efter. Mina tips är att köpa såna flaskor o nappar som finns på vanliga mataffären (för att de ska vara lättillgängliga överallt om man glömt osv). Sen skulle jag undvika mam för den flaskan blir 5 delar då man skruvar isär o ska diska. Vi hade ett flaskträd som man hängde flaskorna på efter disk, det var praktiskt. Köp alltid likadana flaskor, på så sätt passar alla korkar med alla flaskor. Då vi fick barn o redan visste att vi skulle ge ersättning kunde man hoppa över steg 1 o gå direkt på steg 2. Du måste även ha en vattenkokare, koka vatten som du har i kylen o sen värmer i micron. Då man ska ut kan man blanda en flaska o lägga i vagnen eller en tetra o ha i vagnen så brukar den bli rätt temp. Våra barn drack alla temperaturer på ersättning o det verkar vara vanligt. Givetvis inte kokhet eller kylskåpskall men du förstår säkert. Lycka till, jag har då aldrig i livet träffat ett missnöjt barn som äter ersättning.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    gotaland skrev 2013-09-11 08:25:31 följande:
    Dr Browns flaskor absolut + deras nappar. Finns olika storlekar o man börjar ju med den minsta.  Det blir inget vakum i dom + och man minimerar risken för att svälja massa luft 3-4 flaskor är väl bra o ha tycker jag, för jag gjorde iordning flaskor på kvällen o ställde i kylen för att slippa stå o söla med det mitt i natten, när man har ett hungrigt barn. Bara in i micron sen var det klart. Nu kommer du säkert o få tusen svar att så ska man inte göra bla bla men så gjorde jag

Vi gjorde oxå så, varför skulle det vara fel ??
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

O koka flaskor tror jag de flesta bara gör med första barnet.... med andra barnet får de åka diskmaskin

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Ja man blir GALEN på mam flaskorna, 100 delar o så vet jag att många upplever att de läcker. Dr Brown kan nog vara bra.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Precis var tydlig på bb ang ditt val. De drar på kampanjer värre än vid val för att försöka tvinga kvinnor att amma.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    gotaland skrev 2013-09-11 11:30:06 följande:
    Jo du, jag har lärt mig här på FL (där alla är så himla bra...:)) att man måste koka vattnet (vårt fina svenska vatten...) för det står på semper förpackningarna..... (det är ju för att semper används i stora delar av världen där inte alltid den svenska vattenkvalitén finns) och sen ska man inte skaka flaskan heller när man blandat i pulver utan man ska bara vicka den .... herregud!

Äh det där har jag faktiskt aldrig hört! Vi blandar vår med lattevisp.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Sen tyckte jag pulvret fastnade i botten på mam flaskan heeeela tiden. Det ser man inte förens man tar isär flaskan.

I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Tips om flaskmatning? (ska ej amma)