amia01 skrev 2013-09-16 12:30:36 följande:
Ha, ha

kan nästan tro att du står bakom min rygg när jag skriver. Stämmer precis!
Strumpbyxor är någon fobi som jag levt med hela livet - kliar, varmt, knöligt... Finns inget som får mig att känna mig så obekväm!
Men blusar och framförallt tunikor är en klar favorit! Svarta byxor har jag också ett par som jag slitit på i de senaste 8 åren, men som nog hänger med ett par år till med lite fix.
Tunikorna var snygga, men lite tunna? Genomskinliga? Har ingen snygg Bh eller linne att ha under...
Men tanken är rätt, och det borde finnsa lite mer billiga tunikor bara jag kunde hitta någon timme att leta runt lite.
Tack för hjälp med lite motivation i alla fall
Du kan ju alltid köra ett linne under. Eller köp svarta som är lite mindre genomskinliga.
Ja, chiffong är ju rätt tunt material. Finns ju såklart tjockare som är mer "skjorttyg". HM, lindex, åhlens, zalando osv har massor. Ett tips kan ju vara att beställa flera olika från en och samma site, (zalando har fri frakt och retur) så kan du testa dem hemma och skicka tillbaka de som inte passar. Säg att du beställer hem 5 st och bara behåller 3. Jätteenkelt att skicka tillbaka till Zalando. Hm är tyvärr lite krångligare tycker jag.