Helene70 skrev 2013-09-29 11:09:28 följande:
Oj, Allison Dixley's blogg? Jag vet inte var jag ska börja någonstans:
1) Jag tycker att hon mobbar mulliga spädbarn. Barn skall varken gödas eller bantas! Bort med alla supermodellsideal!
2) Ja hon är militant men det har hon rätt till
3) Hon försöker framställa flaskmatning som något av det värsta man kan göra mot sina barn. Varför är hon så arg?
4) Varför skriver hon inget om sin man = barnets pappa??? Pappa-barn-bandet har betydligt mer inverkan i barnets välmående senare i livet än dropparna bröstmjölk de första månaderna. Allt verkar handla om henne och inte om familjen.
5) Varför tror hon att forskare är överens. Om hon nu är så intresserad av forskning så borde hon vara mer påläst och veta att forskare aldrig är överens.
Jag håller till viss mån med Dr. Amy Tuteur. Hon är lite väl barsk i mitt tycke men vissa delar skriver hon mycket bra.
www.skepticalob.com/2013/07/allison-dixleys-feeling-threatened-maybe-she-isnt-an-alpha-parent-after-all.html
Ja, bloggen och Allison kan man ju tycka vad man vill om. Jag har inte läst tillräckligt i den för att avgöra om hon mobbar mulliga spädbarn. Varför hon är så arg vet jag inte, och själv håller jag med om att man lätt får känslan av att hon vinklar "the science" lite väl mycket till sin fördel. Angående pappan så betyder ju det faktum att han inte nämns inte att han inte är mycket involverad; hon väljer kanske bara att fokusera på sin egen relation till barnet (barnen?).
Naturligtvis är forskare aldrig överens; det man egentligen alltid ska göra är att läsa på om båda sidorna och sedan bilda sig en uppfattning. Någonting måste man ju tro på! Det var just därför jag frågade om din uppfattning om inlägget (inte bloggen) och vad motargumenten är. Jag tycker nämligen att texten är rätt övertygande men är rädd att den är kraftigt vinklad.
Så har du lite mer specifika vetenskapsresultat som motsäger det hon skriver angående ersättning och övervikt?