Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Overallshjälp

Vi har haft gneis och reima och varit väldigt nöjda med båda. Har dock dålig koll på hur de är i längden - ben, överkropp. Reima har det funnits en hel del tidigare årsmodeller på rea så mer hanterliga priser.

• Flickan och kråkan

I år blir det reima. Vi har en 104:a och en 110. Jag kan mäta benlängd och överdel om du önskar för att  se proportioner.

• Flickan och kråkan
    Mellanmjölkens land skrev 2013-09-13 13:05:07 följande:
    Tack för tipset ändå! Kan nog vara ett alternativ till nästa vinter men i år känns den som lite overkill

Reima fick ju ganska dåligt i årets test? Låg vattenpelare om inte annat har jag för mig. Eller så kanske det finns flera modeller?

Det vore snällt om du kunde mäta, att som höggravid släpa runt en 2,5åring i 10 olika affärer för att prova overaller är inte min åsikt om att ha kul

Tyvärr funkar inte proportionerna på min dotter vilket innebär att vi skulle få köpa en overall som är på tok för stor bara för att benlängden skulle räcka.

Tack för era svar! Menar inte att vara jobbig och negativ till alla förslag
    Har årets test kommit ännu? Hittar bara de tidigare årens och då ligger reima alltid i topp. Sedan har de ju olika modeller. Vi har reimatec förra årets modell köpt på rea.
  • Flickan och kråkan

Mätte vår reimatec i stl 104. Innerbenets längd är 44 cm och från grenen upp till nacken är den 60 sm = totalt 104 cm.

Svar på tråden Overallshjälp