• skg

innekatt till utekatt

Vi bor i lägenhet och har 2 katter som är 3 år. Vi har börjat varit ute med dom i sele för att lära dom vara ute och de har gått ganska bra. Vi har gjort ett plank från balkongen ner till marken då jag inte vill ha dom i trappuppgången så vi lär dom hur dom ska ta sig upp och ner men just nu vill dom bara ner men inte upp. Hur länge ska vi följa med dom ut? Och hur vet jag att dom har lärt sig vart vi bor. Så att dom kommer hem igen. Något mer jag bör tänka på?

• Svar på tråden innekatt till utekatt
  • skg

Varför inte? Katterna kan klara sig lika bra i stan som på landet.

• TnG

Har ni lyckats lla dem inne så ha dem det, de kan bli tjabb med grannar osv ofta och då är det inte så kul när föreningen bestämmer att alla ska va inne eller i koppel.

• TnG
    skg skrev 2013-09-13 21:07:44 följande:
    Varför inte? Katterna kan klara sig lika bra i stan som på landet.

Katten klarar sig alla gånger, dock är de din granne som blir arg när den varit och skitit i sandlådan, vad ska man svara då?
  • skg

Vi bor inte så centralt och det är ett litet lägenhethus med bara 6 lägenheter och någon sandlåda finna inte på nära håll

• Laura Lynn

Varför inte fortsätta gå med dom i koppel?

• skg

Den tiden kommer jag inte att ha att gå ut med två katter har även hund och en bebis på väg. Katter är ju så självständiga och kan klara sig ute själva. Och jag vill att dom ska få va ute och hade jag haft pengar så hade jag redan bott på landet

• nemo1

Absolut inte. Bor man inte långt ut på landet utan biltrafik så ska man inte ha utekatter. är du rädd om katterna så håller du dem inne!

• skg

Så de är bara folk på landet som har utekatter?

Svar på tråden innekatt till utekatt