Inlägg från: The past is now |Visa alla inlägg
  • The past is now

Varför amma stora barn?!

LinnVirvelvind skrev 2013-09-14 16:30:50 följande:
    Finns ingen anledning för barnet att ammas över 6 mån ålder, som väger över de negativa med långtidsamning. Bröstmjölk innehåller. Idag ganska mycket gifter och är i längden inte nyttig för barnet. Efter 6 mån bör man därför gå över till annat.

Vilket skitsnack du för...
  • The past is now
    Ellaria skrev 2013-09-14 16:00:15 följande:
    WHO rekommenderar ju amning rätt länge. Att du tycker det är äckligt, ja, det är ju ditt problem och inte deras. Hade inte ammningen funkat för dem så hade de ju inte fortsatt så länge. Det är inte ett dugg incestuöst, brösten är ju till för mat, de är inget könsorgan.
  • The past is now
    Litet My skrev 2013-09-14 16:05:16 följande:

Varför inte börja med att söka hjälp för dina tankar? Problemet ligger uppenbart hos dig, inte hos dem.

• The past is now
    hannis skrev 2013-09-14 17:00:57 följande:
    Är det inte betydligt konstigare att vuxna människor dricker komjölk som är till för kalvar än att människobarn dricker mjölk som är till för just människobarn?

Människans biologiska ålder att sluta amma är när mjölktänderna faller ut. Vilket är betydligt senare än ettårsåldern som bekant...

Ja och komjölk behöver inte människan iaf!
  • The past is now
    Förkunnaren skrev 2013-09-14 17:17:32 följande:

Nej, för vi suger det inte direkt ur spenen på kon.

Finns inget däggdjur som dricker mjölk öht taget som vuxen..bara människan som är knäpp som gör det. Jag gör det inte..äckligt.
  • The past is now
    keron skrev 2013-09-14 19:13:48 följande:
    Jag långtidsammar för att mina barn vill det och älskar att ammas. Nu har inte jag ammat längre än 2 år, men den här gången kommer jag inte att aktivt avvänja barnet. Åtminstone inte före 4 års ålder, men hoppas att han självmant kommer vilja sluta innan det.

Barn kan både äta mat OCH snutta på mammas bröst. Amning handlar inte om enbart näring, oavsett hur gammalt barnet är.

Det är inte det minsta incestuöst och att du tycker det, säger mer om dig, din syn på barn och på bröst, än vad det säger om långtidsammande mödrar...
    Jag gör det absolut för mitt barns bästa.

Så jo, du har definitivt fel.
  • The past is now
    Dr Mupp skrev 2013-09-14 19:27:52 följande:
    Jag trodde alla småbarn var beroende av sina föräldrar vare sig de ammas eller inte.

Mina har redan som nyfödda kunnat be om amning, antal att nyfödda är för stora för amning. 

Eller är du så att du menar att de kan be med ord, ja då är min 3,5-åring inte för stor eftersom han faktiskt inte kan be om bröstet med ord.  
  • The past is now
    Stjärnglans skrev 2013-09-14 20:40:14 följande:
    Jag tycker det är skitäckligt med vuxna karlar som suger på brösten. varför då lixom..lagar frugan ingen mat eller?!?

Hahaha! Ja undrar varför de gör det egentligen!? Ganska äckligt när man tänker på det.. mina bröst är i första hand till för att ge föda. Inte någon leksak...
  • The past is now
    turbansmurfen skrev 2013-09-20 15:57:43 följande:
    Ganska äckligt faktiskt...

Tänker osökt på "little Britain" där den den vuxna kostym-mannen ammas av sin mamma... "bitty"

Jaha så en 2 åring är som en vuxen...karl?? Va??
Svar på tråden Varför amma stora barn?!