Varför amma stora barn?!
Vadå stor? Min treåring är både stor och liten precis som alla andra i hans ålder. Jag ammar både honom och min nyfödda och det känns exakt lika naturligt.
Vadå stor? Min treåring är både stor och liten precis som alla andra i hans ålder. Jag ammar både honom och min nyfödda och det känns exakt lika naturligt.
Amningen slutade för övrigt att vara mat för honom för länge sedan.
Men seriöst, varför tror ni att vi har bröst om inte för att amma våra barn? Det går inte att tvinga ett barn till att amma utan det krävs ju en hel del jobb för att få fram mjölken.
Min son är otroligt social och intelligent. Han är stor hela dagarna och vid läggning blir han känslig och "liten" igen för en stund. Och självklart är det okej.
Som flera har skrivit - om ni känner sexuell lust vid amning får det stå för er. Det har i alla fall aldrig hänt mig utan låter helt främmande.
Och varför i hela friden skulle det bli mer perverst ju äldre barnet blir? Gäller samma sak för kramar?
Nej, amning är inte till för mammors njutning. Helt korrekt.
Tycker inte ni att det är mysigt att krama era barn? På samma sätt tycker jag att det är mysigt att amma mina.
Ammade precis min nyblivna 3-åring. Samma 3-åring som kan klockan och nästan hela alfabetet samt har pratat ordentligt i ett år. Stor och liten, som sagt. För att kunna bli autonoma och utvecklas krävs det att barn får den närhet och trygghet de behöver.