Annsiss skrev 2013-09-15 14:10:31 följande:
Fast lite lustigt blir det ändå med amning och större barn. Minns 2 åringen som mitt under rytmiken drog upp mammans tröja, knäppte upp bh och lade tutten i munnen, märklig syn.
Det är en märklig syn eftersom du inte är van vid den. Jag reagerar inte ens på tvååringar som ammar, det är det normala i min värld. Jag har trots allt tre "långtidsammade" barn.
Anonym (ohno) skrev 2013-09-15 15:20:43 följande:
stackars de män som lever med kvinnor som anser att deras bröst endast är för att mata ungar med!
skulle aldrig falla mig in att amma länge, 6 månader med förra, nästa tänker jag kanske inte ens amma alls. tycker det var enkelt istället för ersättning, men gick dåligt.
jag tror mina bröst är gjorda endast för att vara till för min kille ;D haha. ärs, amma bäst ni vill, men ändå tråkigt att inte ens kunna se dom som något sexuellt som ni kan "njuta av" sexuellt tillsammans med era män också då ammningen är över?.
Så en kroppsdel kan bara användas till en sak. Muttan har man sex med så gynundersökningar och vaginalförlossningar är sex.
I mitt fall jag jag inga som helst problem med att kroppsdelar har olika funktion i olika lägen. I ena stunden är det mat och gos för barnen, nästa stund erogena zoner vid sex med min man. Och enda gången de två blivit en konflikt är när maken lyckades trigga igång utdrivningsreflexen och blev nersprutad med bröstmjölk.