• JessK

Varför amma stora barn?!

Ojoj vilken skandal o ge sitt barn lite mys o gos på stan!!

Jag slutade för 2 dagar sen att amma min son på 2 år och 4månader :D :D
    O varför har jag ammat så länge, jo därför att det gett så mkt mer än näring, har gett närhet,trygghet, lugn o ro m.m. ( vätska vid feber m.n har ju tutten vart guld att kunna ge )

O varken han eller jag har precis farit illa av att mysamma. Dock det senaste året ungefär har jag INTE ammat offentligt utan bara gjort det hemmma, vid läggdax o middagsvila typ.

Men att finna en mamma som ammar sitt barn över 1 år stötande tycker jag bara e jävligt löjligt. Det är väl inte din grej att bry dig om?!?

Ne vet du vad?! HEJJA MAMMOR SOM VÅGAR AMMA LÄNGE :D !!!!!!!!

• JessK
    mammasmirakel skrev 2013-09-14 22:03:24 följande:
    Jag ammar min dotter som blir två i vinter. Kan säga att mina tuttar är INTE erogena zoner och amningen är inte det minsta incestuös.
    Jag ammar för att dottern fortfarande behöver det. För henne är det något tryggt och mysigt.
    Däremot skulle jag aldrig nånsin amma bland folk, det känns inte alls bekvämt.
    Min gräns går vid två år, hoppas det håller ;)
    Hihi låter som här ;) dock gick amningen över 4 måander :D
  • JessK
    Anonym (Blä) skrev 2013-09-15 08:50:40 följande:

Jag är tandhygienist och anser att amning är för bebisar och småbarn. Då finns det BETYDLIGT värre saker förtänderna! Bröstmjölken är till 100% anpassad till våra kroppar och inte skadligt för barnen. Problemet är en attitydsskillnad. Vissa tror/anser att amning är till för bebisar. Det är fel. Människan är biologiskt konstruerad för att amma sin avkomma i 2-5 år ungefär. Fråga stenåldersmänniskan, eller för all del en av dagens afrikaner om dom går igång på att ha barnen vid bröstet. Det brukar ju vara det vanligaste argumentet från dom som inte vill ta sig tid att förstå. För det är väl det som träffar hårdast på den andra sidan: att bli kallad pedofil. Det är ju in i Norden lång, att dom får sätta dig två våningar UNDER sandlådan för att hamna någotsånär rätt. Det är bara i vårdat moderna samhälle som vi konstruerat substitut för att slippa ge våra barn det som är naturligt. Nappar och nappflaskor. HUR kan man uttala sig aggressivt gällande något som är fullt naturligt samtidigt som man inte ens tänkt steget längre? För om brösten är för bebisar måste ju nappar och nappflaskor rimligtvis också vara det. Jag säger inget om att många slutar amma långt innan det var biologiskt menat, även om jag i princip tycker mycket synd om barnen. Så jag tycker inte att andra ska kasta skällsord och förolämpa de fantastiska mammor som faktiskt sätter sitt eget ego åt sidan och ger sina småbarn dom här åren av amning, precis så som det är biologiskt menat. Dom gör det med övertygelsen att det är bäst för barnet både med tanke på vilken trygghet och anknytning det ger, och med tanke på bröstmjölkens fördelar för barnet. Det är riktigt, riktigt illa att kasta vidriga förolämpningar efter dessa mammor. Be om en förklaring på ett trevligt vis istället för att kalla det perverst, vidrigt och äckligt.
  • JessK
    Anonym (Usch) skrev 2013-09-15 07:02:34 följande:
    Oj vilken het potatis detta var. Ni som säger att det är "mysigt", utveckla gärna. Visst, bröst är till för att ge bebisar mat. Men de är även erogena zoner. Jag tror helt enkelt ni som fortsätter länge med amningen behöver inse att barnet inte behöver er mjölk längre.
    Min son valde helt själv att han ville fortsatta amma, är ju inte så att jag tryckte dit tutten för att han skulle frortsätta. Han valde själv för han tyckte de var mysigt.

Vad ger du ditt/dina barn? Välling? I flaska? De behöver absblout inte välling, o flaska o napp är betydligt mer skadliga för tänderna än bröstet.

Visst har du rätt till din åsikt o känna som du gör, men att ens säga att det skulle vara ngt perverst med att amma ett barn på 2  + e ju bara elakt.

Mammor som väljer att amma så länge e ju fantastiska , det är inget som är lätt alla stunder. O personer som uttrycker sig som du gör , gör det tyvärr inte lättare heller.
Svar på tråden Varför amma stora barn?!