Varför amma stora barn?!
Allt handlar ju om barnet är intresserad av mat eller inte. Min mjölk blev alldeles för tunn när hon var runt 4 månader så jag fick göra gröt varje kväll för att hon skulle kunna sova gott =)
Inget snuttande eller gos där inte. Bara sleva in sen sov hon ;)
Men det är så olika för alla, en del har superbra mjölk och varför skulle ett barn då hellre vilja ha något annat?
Men visst när de blir större så handlar det trots allt om gränser. Amningen är bra fram tills att barnet kan äta mat själv så funkar det ju inom alla däggdjur. Därefter handlar det bara om bekvämhet och snuttegos. Ungefär precis som alla dessa föräldrar som stoppar in en napp i munnen på barnet så fort det skriker. Trösta det istället och muntra upp det.
Napp är en övergång från amningen, för att den behöver suga inte som nån tröst. Jag kan nog reagera mera på alla dessa nappbarn som är helt fixerade i sina nappar. Hur naturligt är det?
Jag drog bort nappen när min var 11 månader för då kunde hon själv berätta vad som var fel (förstå hennes signaler alltså) Jag kommer alltid vara av den åsikten att kramar är bättre än både bröstet och nappar när barnet kommer upp i 1 årsåldern!
Men bara för det så bryr jag mig inte om hur andra gör för så länge jag uppfostrar mina barn på mitt sätt som jag tycker känns rätt så är jag väldigt nöjd =)