Inlägg från: Anonym (Tessy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tessy)

Varför amma stora barn?!

Anonym (inte alltid ok) skrev 2013-09-15 13:56:53 följande:
    Jag blir riktigt äcklad av de morsor som vill fortsätta amma stora barn för att mammorna själva vill det. De tycker att "det är så mysigt"
    Det är jättebra med närhet, absolut! Men amning är inte till för mammans njutning. Usch.
    Så amning är bara okej så länge mamman har ont och hatar varenda minut av det?
    tror du verkligen ett barn som inte vill amma tillåter sig ammas av en mamma bara för att hon vill det?

eller menar du sexuell njutning nu!? :O
    det finns faktiskt andra typer av njutning!
    jag njuter ibland av att städa, betyder inte att jag tänder på det..  
    + det finns faktiskt en anledning till varför många "feel good" hormoner frigörs när man ammar, skyll inte på mamman, skyll på biologin. 
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (ohno) skrev 2013-09-15 15:20:43 följande:
    stackars de män som lever med kvinnor som anser att deras bröst endast är för att mata ungar med!

skulle aldrig falla mig in att amma länge, 6 månader med förra, nästa tänker jag kanske inte ens amma alls. tycker det var enkelt istället för ersättning, men gick dåligt.
    jag tror mina bröst är gjorda endast för att vara till för min kille ;D haha. ärs, amma bäst ni vill, men ändå tråkigt att inte ens kunna se dom som något sexuellt som ni kan "njuta av" sexuellt  tillsammans med era män också då ammningen är över?.
    Så du förstår inte att man kan känna olika saker beroende på situation? 
    eller njuter du och får orgasm av att gynekologen tar ett cellprov?
    får du samma sexuella njutning när du kramar ditt barn som när du kramar din man?
    om en fullgubbe grabbar tag i ditt bröst ute på stan så njuter du lika mycket då som när din man gör det?

eller, så kanske kvinnor förstår att brösten främst är till för att amma ett barn och ge det den behöver och njuter av det (INTE sexuellt) och samtidigt när hon har sex med sin man kan njuta av beröring av brösten då men att det är sekundärt, men lika skönt ändå och enbart i det fallet är det sexuell njutning!? 

när man ammar är det INGET sexuellt, när man har sex så är det sexuellt (fast alla gillar faktiskt inte bröststimulans, precis som att en del inte gillar fotmassage.)
    totalt skilda situationer! 
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 16:32:34 följande:
    men herregud, jag tycker det är äckligt, oavsett om det är valfritt eller ej.
    Jag tycker inte om porrfilmer med analsex, tycker det är ganska äckligt.. därför gör jag ett aktivt val att INTE titta på såna porrfilmer :O tänka sig!? 
    jag tycker det är äckligt att äta blodigt kött, därför äter jag inte blodigt kött! :O 
    jag gillar inte bloggaren kissies (dock tycker jag inte hon är äcklig) så jag väljer att inte läsa hennes blogg, tänk att man faktiskt kan ta ansvar för sina egna känslor och själv välja vad man väljer att se och inte, och råkar man se något så kan man lätt kolla bort! :O 
    man kan till och med göra en sak som kallas "blunda" och "ignorera" ;) fantastiskt va? 
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 16:42:33 följande:
    Jag kollar inte hennes instagram varje dag. jag kollade den en gång med en gemensam kompis som ville att jag skulle se och säga vad jag tyckte.
    Jag tycker det är sjukt.
    Vem bryr sig, uppenbart du då, alldeles för mycket eftersom du inte verkar kunna släppa det
    det är ditt eget fel vad du känner och tycker, hon har ingen som helst skyldighet att ändra något bara för att du blir äcklad, däremot kan du alltid välja att inte se och ignorera. 
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 16:42:33 följande:
    Jag kollar inte hennes instagram varje dag. jag kollade den en gång med en gemensam kompis som ville att jag skulle se och säga vad jag tyckte.
    Jag tycker det är sjukt.
    dessutom är det ju kompisen som visades fel, om inte hon hade gjort det hade inte du sett, så det är hennes fel och inte mamman som la upp bilderna. 
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 17:07:32 följande:
    Reddan gjort. Inte som att jag varje dag aktivt letar upp henne för att få se hennes platta hängbröst och barn som suger på dom. Ska jag svara allt du skriver på det sättet?! Ett tips är att sluta läsa den här tråden så du slipper se folk med andra åsikter än dig"
    BTW 
    du har rätt att uttrycka din åsikt, visst
    men du har inte rätt att stå oemotsagd
    utan du får faktiskt förvänta dig att när du säger korkade saker, så kommer någon säga emot, kan du inte hantera det, så borde du inte säga något alls, särskilt inte i ett diskussionsforum.
    dessutom så uttrycker du inte bara en åsikt, utan du argumenterar för varför du ska få stå oemotsagd och när folk ger dig tips på hur du enkelt kan undvika sånt du inte gillar, så framstår du som minst sagt sur och inte det minsta angelägen om att ändra något, nästan som att du vill bli äcklad, du vill känna obehag..  har du alltid gillat det? 
    för som sagt, det är enkelt att fixa annars 
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 17:27:35 följande:
    tessy och "jag är den jag är", man kan ju tro att det är ni själva som postar bilder på instagram när ni ammar era barn.
    Sant? Eftersom ni blir så upprörda.
    Man kan inte bemöta andras åsikter så. "Sluta kolla då". Nu HAR jag sett det och minns det, så det går inte att ta bort det minnet, jag kom att tänka på det i och med trådstarten.
    Tough för er som verkar ta åt er så.
    Jag tror de flesta håller med mig om att det är ett sjukt beteende att posta bilder på sina bröst varje dag med sina barn sugandes på det/liggandes på det, närbilder.
    Du har fel, i så mycket. 
    men ja, jag kommer troligen också göra det sen, bara för att ;) 

jo man kan visst bemöta andras åsikter så, titta vi gjorde det! :O
    alltså det är ju du som verkligen inte kan släppa det för om och om igen så skriver du om det mer och mer detaljerande och omskrivande..
    och återigen, jag har inga problem med det, det som är ett problem är att du upprepar det och inte kan sluta fixera och inte ens vill ta emot tips på hur du kan undvika det i framtiden, och jag lovar dig! om du slutar skriva om det så blir det lättare att släppa

Nej dom flesta håller inte alls med dig. 
  • Anonym (Tessy)
    The Doctor skrev 2013-09-24 18:31:21 följande:
    Har du ätit för sura saker idag, eller? Jisses, vilket humör! Solig
    Jag gissar på att hon är något av en Dalek Flört
     "like toddlers in perpetual hissy fits" Skrattande
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 19:22:51 följande:
    Nej det gör jag absolut inte men du tar alltså gärna en närbild på när ditt barn ammar så man ser bröstvårtan? Och postar sen offentligt på facebook och instagram?
    gud vilken besatthet av bröstvårtan! 
    har du inga egna eller?
    vet du inte hur amning går till?
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 19:36:51 följande:
    Sjukt otrevlig du är. Som du sa själv, gå inte in på internet om du inte klarar av andras åsikter...
    Jag har inga problem med dina åsikter i sig, jag bara ifrågasätter dom och dig ^^ 
    för jag förstår verkligen inte ditt problem, jag förstår inte din besatthet och din oförmåga att släppa det, det är ganska fascinerande, som när man tittar på en  toddler in perpetual hissy fit Flört

förresten så har alla bröstvårtor, det är ingen big deal och jag trodde dom flesta visste vad dom kan användas till..
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 19:45:47 följande:
    Allvarligt talat så gör du inte dig själv en tjänst genom att vara så oförskämd. Det ger så att säga vatten på min kvarn att det den jag pratar om gör är ett sjukt beteende och att du kommer och försvarar genom att vara fruktansvärt otrevlig...
    Jag kan tänka mig att det är du som är hon eller att du gärna skulle göra så själv..
    Jag bryr mig inte om vad du tycker
    jag bryr mig heller inte om att du tycker att jag är oförskämd, till och med där så är det fascinerande, det jag gör är oförskämt och otrevligt tycker du, men det du gör, kallar en person äcklig och säger att den sprider incest vibbar och beter sig sjukt, det är bara en åsikt och ingen får säga emot dig.. väldigt intressant!  
  • Anonym (Tessy)
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 20:10:01 följande:
    Tydligen bryr du dig tillräckligt för att bemöta det med nya spydigheter.
    Jag har inte sagt vad den här personen jag pratar om HETER eller var hon bor, jag pekar inte ut henne, vem hon är och jag har verkligen inte ringt upp henne och sagt att jag tycker hennes bilder är otäcka och att hon sexualiserar sina barn (vilket jag tycker)
    Alltså är hon just nu lyckligt ovetande och OUTPEKAD men du bemöter mina åsikter i ämnet med en massa personpåhopp, skriver att jag borde ta mediciner och gå i terapi jämför mig med en "toddler in perpetual hissy fit" ihop med en Flört
    Undrar vem det är som har problem här och har ett mobbingbeteende.
    för mig är det inga spydigheter, jag är helt allvarlig, jag tror faktiskt att du har ett problem och berättade för dig att du inte behöver må så, jag tror faktiskt att terapi skulle vara bra för dig, för att bearbeta dina känslor gentemot amning (att du ens tror att det på något sätt kan vara sexuellt!?) och att du inte kan sålla intryck utan hakar upp dig och känner ett behov av att älta och omskriva det mer och mer detaljerat. 

Att du tycker det du gör och säger det bakom hennes rygg, gör det inte ett dugg bättre, faktiskt.
    och det är väldigt intressant att du tar så illa upp för det jag säger, men anser att du har all rätt att göra och säga det du gör om henne.. 
  • Anonym (Tessy)
    keron skrev 2013-09-24 20:43:30 följande:
    Japp, jag gör samma sak. Lite då och då, när jag tagit en särskilt lyckad och bra bild till "Du kan amma här"-gruppen, lägger jag upp dem på min facebook också. Brukar ofta vara uppskattat av andra mammor jag har som vänner, de tycker det ser mysigt ut och saknar den tiden då de själva ammade

Ammade f ö min snart 15 månaders på bussen idag. Han är stor som en 2 åring. Man kan ju hoppas att det retade någon som TS och hennes gelikar
Svar på tråden Varför amma stora barn?!