Inlägg från: The Doctor |Visa alla inlägg
  • The Doctor

Varför amma stora barn?!

Men du, börjar inte dessa amningsfientliga trådar som poppar upp med jämna mellanrum bli något tröttsamma? OM du nu är intresserad av att läsa vad andra anser om saken föreslår jag att du använder dig av sökfunktionen, den finns överst på sidan.

Have fun! Skål

Vi ärver inte jorden från våra föräldrar utan vi lånar den av våra barn.
  • The Doctor
    jag är den jag är skrev 2013-09-24 11:25:11 följande:

Nja, där håller jag inte riktigt med dig faktiskt. Det finns kvinnor med mycket små - eller t o m obefintliga - bröst, är de konstiga eller avvikande på något sätt tycker du? Är de inte sexuella varelser?

Givetvis har brösten en sexuell funktion, och om du läser om mitt inlägg så ser du nog att jag ingenstans förnekar det. Däremot så är amning inget sexuellt överhuvudtaget! 

Att en kvinna använder sin mun till oralsex innebär inte att det blir sexuellt att äta. Att en kvinna har analsex innebär inte att det blir sexuellt att bajsa.

Att en kvinnas bröst ibland används på ett sexuellt sätt innebär inte att det är sexuellt att amma.        
  • The Doctor
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 16:09:45 följande:
    Jag vet en tjej som ammar sin 2-åring och dessutom postar bilder på det på instagram Kräks
    Hon gör det närsomhelst. Det känns faktiskt incestuöst eftersom hon alltid tar bilder med djup urringning på sig själv. Så brukar hon låta ett eller båda barnen ligga nere på bröstet när hon tar bilden, antagligen för att det ska se mer naturligt ut. Tycker det är äckligt att hon postar minst 1 sådan bild om dagen, ibland med barn och ibland utan. På vissa närbilder ser man tom hennes bröstvårta som barnet ammar!
    På instagram!! Varför??
    Det är valfritt att följa hennes stream.
  • The Doctor
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 16:27:40 följande:
    Det är både bilder från nyfödd (på facebook) och sen upp i 2årsåldern. En gång gjorde hon en "throwback" grej och la upp en bild på instagram med sin nu stora dotter från när hon var bebis och låg jämte bröstet (också så man såg bröstvårtan)

Som sagt - eget val.
  • The Doctor
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 16:32:34 följande:
    men herregud, jag tycker det är äckligt, oavsett om det är valfritt eller ej.
    Men det är väl för fan bara att sluta titta?
  • The Doctor
    Anonym (usch 3) skrev 2013-09-24 16:41:07 följande:
    Det är väl för fan bara att sluta skriva till mig? Samma sak. Jag har en åsikt, like it or not.
    Har du ätit för sura saker idag, eller? Jisses, vilket humör! Solig
  • The Doctor
    hannis skrev 2013-09-25 18:22:13 följande:
    Och ännu konstigare är att det är socialt accepterat med djupa urringningar (blottade bröst) och andra lättklädda plagg (som tex blottar lår och mage) på tjejer samt nerhasade jeans som visar halva rumpan på killar men att ett halvt blottat kvinnobröst just vid amning är så otroligt provocerande. 
  • The Doctor
    keron skrev 2013-09-25 18:29:22 följande:
    Ja! Vad är det för fräckhet ammande kvinnor har att de vågar visa brösten i amningssyfte när alla ju vet att bröst är till för männen att leka med i sexuellt syfte och för kvinnor att visa upp för att snärja nån att para sig med och få sexuell uppskattning, uppvaktning och bekräftelse! Usch! Skål
    Precis! Skål
Svar på tråden Varför amma stora barn?!