• keron

Varför amma stora barn?!

Anonym (k) skrev 2013-09-14 22:44:57 följande:
    TS, blunda eller titta åt andra hållet. Vi som ammar stora barn bryr oss inte ett s**t om vad du tycker. 
  • keron
    Anonym (maja) skrev 2013-09-14 23:34:50 följande:
    TS, kort och gott, jag håller med dig!

Amma bebisar är ju självklart ok. hur och när och varsomhelst.

Men amma stora barn som fått tänder att tugga mat med för länge sedan, nä usch, tror nog det är mammorna som har problem här, de vill inte inse att deras barn inte är bebisar längre helt enkelt.

Mina ungar har fått tänder vid 3-4 månaders åldern, borde jag slutat amma då eller?

Det har inget att göra med att vi inte skulle inse att de inte är bebisar längre, utan vi ser helt enkelt inte på amning som något för enbart bebisar.

Är napp och nappflaska också enbart för bebisar? Antar att ni som tycker långtidsamning är äckligt har tagit bort napparna och nappflaskorna senast när barnet fyllt ett då.
  • keron
    Anonym (Usch) skrev 2013-09-15 07:02:34 följande:
    Oj vilken het potatis detta var. Ni som säger att det är "mysigt", utveckla gärna. Visst, bröst är till för att ge bebisar mat. Men de är även erogena zoner. Jag tror helt enkelt ni som fortsätter länge med amningen behöver inse att barnet inte behöver er mjölk längre.

Projicera inte dina egna värderingar och sexuella preferenser etc på andra. Mina bröst är inte det minsta erogena och sexuella -.-

Du tror mycket du, vad sägs om att ta reda på fakta ist för att tro så mycket, innan du vädrar dina åsikter?

Och som sagt, amning har inte med bröstmjölken att göra i första hand.
    Anonym (Usch) skrev 2013-09-15 07:11:02 följande:
    Tänker ni som förespråkar amning av stora barn, på att tänderna tar skada av att suga på mammas bröst så länge?

Tänker du på att ta reda å fakta innan du yttrar dig? För det där stämmer helt enkelt inte. Och om du tror att det påverkar bettet så kan jag informera att "stora" barn inte ammas HELA tiden. Napp gör större skada på barnens tänder men tuttsubstitut är ju så klart bättre, har jag förstått det som
  • keron

Alla ni som tycker att amning är onödigt och överflödigt efter första året eftersom barnet kan äta mat och ur nappflaska och tröstas genom kramar, varför klarar ni inte er utan sex? Ni kan ju onanera och kramas med era män...

Nej det är verkligen ingen jämförelse med sex, så försök inte få amning till nåt sexuellt pga parallellen.! Men principen är densamma i stort sett.

• keron
    Anonym skrev 2013-09-15 11:49:47 följande:
    Det strutar jag i. Och det går så bra. Jag ammade min tvååring hur som helst.
  • keron
    jag är den jag är skrev 2013-09-15 14:12:09 följande:

Helt korrekt! Amning är inte till för mammans njutning. Så varför påstår de som är emot långtidsamning hela tiden att det är så? Det kan man verkligen fråga sig.

Kanske behöver de söka hjälp för sin sexfixering? I min värld är det inte riktigt friskt att likställa amning med sexuell njutning... *ryser*  

• keron
    Anonym (ohno) skrev 2013-09-15 15:20:43 följande:
    stackars de män som lever med kvinnor som anser att deras bröst endast är för att mata ungar med!

skulle aldrig falla mig in att amma länge, 6 månader med förra, nästa tänker jag kanske inte ens amma alls. tycker det var enkelt istället för ersättning, men gick dåligt.
    jag tror mina bröst är gjorda endast för att vara till för min kille ;D haha. ärs, amma bäst ni vill, men ändå tråkigt att inte ens kunna se dom som något sexuellt som ni kan "njuta av" sexuellt  tillsammans med era män också då ammningen är över?.
    Varför skulle det vara synd om min man för att han inte har fri tillgång till MINA bröst?

Och mig skulle det aldrig falla in att sluta amma så tidigt som 6 månader. Eller ens före 1 års ålder. Vilken tur att det inte finns något rätt eller fel med det och alla får och kan göra som de vill...

Har aldrig njutit av att bli tagen på brösten eller bli stimulerad på bröstvårtorna i sexuellt syfte. Varken innan eller efter barnen. Tvärtom, jag finner det ytterst obehagligt.
    För mig, är MINA bröst inte det minsta sexuella eller erogena helt enkelt!
  • keron
    MalinEddie skrev 2013-09-15 15:53:14 följande:
    Det är jättebra att du och andra av samma åsikt inte ammar då ni tänder sexuellt på det! Försök dock få in i ditt huvud att en majoritet av de kvinnor som ammar kan skilja på amning och sex.
  • keron
    Dr Mupp skrev 2013-09-15 15:58:48 följande:
    Det är en märklig syn eftersom du inte är van vid den. Jag reagerar inte ens på tvååringar som ammar, det är det normala i min värld. Jag har trots allt tre "långtidsammade" barn. 
    Så en kroppsdel kan bara användas till en sak. Muttan har man sex med så gynundersökningar och vaginalförlossningar är sex. 

I mitt fall jag jag inga som helst problem med att kroppsdelar har olika funktion i olika lägen. I ena stunden är det mat och gos för barnen, nästa stund erogena zoner vid sex med min man. Och enda gången de två blivit en konflikt är när maken lyckades trigga igång utdrivningsreflexen och blev nersprutad med bröstmjölk.
    Eller hur! Amma är sexuellt för att brösten kan stimuleras i sexuellt syfte och i sexuella situationer och alla som idkar oralsex borde börja bära slöja för ansiktet eftersom man kan ha sex med munnen -_-
  • keron
    Anonym (ohno) skrev 2013-09-15 16:44:42 följande:
    haha jaja, lugn :) alla är ju olika, jag ville inte att min fd skulle vara å grejja med mina bröst medans jag ammade heller. men å andra sidan tände jag inte alls på honom längre. så kanske bidrog till det hela.

självklart skiljer man ju på de två, jag säger bara att jag tycker det är tråkigt för de som inte kan känna något sexuellt med sina bröst då de är med sina män. och jag säger att ni som vill amma längre, feel free, jag stör mig inte ens en sekund, kul för er lixom, jag känner bara att JAG inte tyckte det var min grej. gick dåligt och jag tror inte jag vill göra det igen efter min första erfarenhet. 
    Ser inte det tråkiga i det faktiskt. Det är väl en sak om man skulle vilja kunna njuta av bröststimulans med sin partner men inte kan det, men är det inget man lider av så är det ju inget tråkigt med det?

Jag stör mig inte heller på att amning inte var något för dig och att du inte vill amma eventuella kommande barn. Feel free att avstå liksom. Och jag utgår ju då ifrån att du anser att ersättning är bäst för just ditt barn, dig och er familj och det valet och den åsikten bör du respekteras för. Precis som jag som anser att amning och bröstmjölk länge är bäst för mitt barn, mig och vår familj.
    Respektera andra om man vill ha respekt tillbaka (menar inte just dig personligen nu, (ohno)
Svar på tråden Varför amma stora barn?!