urkund
Jag skrev min uppsats inom psykolgi på SU.
Efter att vårt arbete var insickat till opponering fick vi inte ändra på någonting i arbetet. Under opponeringen fick vi dock chansen att väldigt kort berätta vilka fel vi redan hade hittat innan arbetet började kritiseras. Det var alltså det arbete som vi skickade in som skrevs ut och sedan skulle bedömmas under opponeringen.
Efter opponeringen fick vi drygt en vecka på oss att fixa till det som examinatorn och opponenterna hade anmärkt på. Då var det inte stora saker vi fick ändra utan det handlade om saker som att fixa till stavfel, syftningsfel och kanske skriva om eller till några meningar för att förtydliga saker. Att lägga till ännu en källa eller göra stora förändringar hade vi nog inte fått göra.
Jag reagerar på en sak du skriver och undrar hur du menar....?
"att bli anklagad för fusk om man har handlat i god tro och trott man varit tydlig med allt i uppsatsen"
För det spelar ju ingen roll vart du har tagit texten ifrån (bok eller arbete) du ska ju oavsett ha tolkat informationen och skrivit om så pass att det inte påminner om källa som ni har hämtat det från, då måste ni ju skriva det som ett citat och gör ni inte det är det ju plagiat och fusk!