Mandel skrev 2013-09-15 19:25:19 följande:
Om du kollar upp fakta bakom vad som orsakar infarkter så lär du märka att det inte är beroende av fettet i kosten. Så länge du inte häver i dig onaturliga mängder. Finns massor av "nya" studier på det.
Och bara för att du åt för mycket fett så behöver det ju inte innebära att du åt exakt rätt mängd fett och du har heller inte skrivit hur mycket fett du åt så vad som är mycket för dig kan ju vara helt normalt för vem som helst. Eller hur?
Finns massor av duktiga "normalätare" som berikar sin kost med kakor, snacks, choklad, caffelatte m.m. som får i sig mer fett än vad en på LCHF får. Därmed inte sagt att alla som inte äter LCHF häver i sig chips och choklad i mängder.
Jag åt precis så mycket fett som man skulle enligt dieten. Jag kollade upp det innan jag började.
LCHF är ju ändå en diet och ett spädbarn som den här tråden ändå handlade om ska inte hålla på med dieter.
Vi vuxna kan gott hålla på om vi känner för det, men barn behöver få sig i av allt som BVC rekommenderar och de brukar säga att man ska kolla på vad SLV rekommenderar. Jag litar mer på en BVC - sköterska än vad en av de femtielva miljoner trend - dieter säger att man ska äta.