Inlägg från: Sandylol |Visa alla inlägg
  • Sandylol

Välling på natten- när, hur och varför?

Jag ger välling på kvällen innan läggdags till min son på 15mån! Har gjort sen han var 6 månader. Det är en mysig stund och han håller sig oftast mätt hela natten. Annars kan han få på natten också om det behövs.

Jag tycker inte det är dåligt sålänge man inte ger för mycket spannmål allt som allt!

• Sandylol
    Lotus86 skrev 2013-09-15 21:33:47 följande:

Spännande tråd detta blev!
    Jo alltså meningen är ju att tösen ska få välling 1-2 ggr på natten så att hon blir mer mätt och sover längre.
    Annars ser det ut såhär: frukost gröt ca 8:00, lunch ca 12:00 som består av gröt och smörgås även vi försöker få in mat, mellis vid 15-15:30 bestående av smörgås, gröt och ibland lite fruktpurre, middag ca 18:00 gröt och smörgås. Det ska tilläggas att jag på recommendation av BVC hela tiden försöker introducera mat för mer varierad kost. Har provar alla sätt känns det som. Men dom säger att grör e ok och att hon for eller senare kommer att lära sig gilla annat.

Hur ser era barns matrutiner ut? 

Va mycket gröt hon äter.. Akta bara så hon inte får för mycket gluten då det kan ge henne intolerans - vilket jag vet har varit vanligt hos barn som fått just för mycket gröt/välling som barn. :/
  • Sandylol
    Lotus86 skrev 2013-09-16 10:47:25 följande:

Nej ingen ersättning på dagarna eftersom hon då kräktes en del, hon e väldigt aktiv och rör på sig mycket. Då sa BVC att jag skulle testa gröt istället och nu går det mycket bättre. Hon orkar mer och är piggare.
    Tycker det är bra att lyssna på bvc i detta läget, då de har koll på läget. Och så länge dottern mår bra är det ju bra! :) vet att min son inte va jätteintresserad av mat förrän han närmade sig 8 mån, han smakade men åt hellre frukt. Gillar hon frukt? :)
Svar på tråden Välling på natten- när, hur och varför?