Inlägg från: Anonym (knubbis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (knubbis)

Min dotter behöver gå ner i vikt

Jag blev knubbig redan som förskolebarn iom att min mormor som passade mig ofta på den tiden hela tiden stack till mig kakor o kex. Min mammas lösning på problemet var att just göra det till ett jätteproblem, hon pratade med alla om det så jag hörde, skickade mig till skolsköterskan och dietist när jag var 12 år gammal, samt gjorde även olika sorters "program" där vi skulle gå ner i vikt i hop (min mamma har alltid varit jättesmal naturligt och behövde aldrig banta). Samtidigt så köptes det alltid hem oboy, vitt bröd och söt yoghurt. Eftersom jag var ensam hemma ett par timmar efter skolan i den åldern minns jag att jag alltid åt massa mackor och drack chokladmjölk. För det fanns hemma och var enkelt, och jag var hungrig efter skolan... På högstadiet vägde jag nästan 90 kg Rynkar på näsan Min mamma kunde inte alls fatta hur det gick till eftersom hon alltid lagade bra husmanskost till middag...

Mitt första råd är att inte göra det till ett stort problem. Om du pratar med din tjej om det så gör det inte till en stor sak. Och se till att det inte finns vitt bröd, bullar, kakor mm hemma, det är jätteviktigt att din man också är med på det hela!!

Svar på tråden Min dotter behöver gå ner i vikt