Inlägg från: Anonym (Been There) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Been There)

Min dotter behöver gå ner i vikt

Jag fick rådet av dietist att Laga portioner- har man till matlåda så lägg i den samtidigt som ni lägger färdiga tallrikar. Råkost serveras fri tillgång till maten, låt barnet ta hur mkt råkost barnet önskar. Jag brukar göra sallad av olika slag. Jag älskar färger så min brukar vara rik på färger, med majs, morötter rivna, fårost, rivna råa rödbetor, rå vitkål, rödkål, blomkål, olika sallader ja fantasin sätter gränser. Fyll på med allt som ser gott ut. Mums. Sen bröd var tabu på middagsbordet. En skiva knäcke kunde man sträcka sig till men helst låt bli bröd. Till maten repressalier juice , vatten eller mjölk om. Lägg upp tallrikarna, kött behöver egentligen inte vara så mkt av... Vuxen sa hon 150 g kött om det var arbetande Karl, jag o barnen räcker det med 75-100 gram. Fisk 100 gram per portion. Kyckling samma som kött. Alltid tillagade grönsaker på tallriken av valfri sort. Det fyller bra. Sen kan man variera potatis, pasta, ris, ja och massa annat gott. Sen gör middagen trevlig, servera fint även vardagar. Ta till tradition att ni pratar samman o berättar nått varje dag vid middagen. Det hjälper. Jag vet att en del protester med portioner kommer komma kanske från din man eller dotter som äter mkt annars. Men det går över om ni håller ut serverar alla lika. Tänk på att minimera pasta,ris o potatis.

Svar på tråden Min dotter behöver gå ner i vikt