Inlägg från: Anonym (gör rätt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gör rätt)

Min dotter behöver gå ner i vikt

Vad har ni i köttfärssåsen? Har ni vanlig spaghetti eller fullkorn? Har ni grönsaker till?

Vad äter hon en normal dag?

I hennes ålder ska man inte "gå ner" i vikt utan sluta gå upp och växa ikapp den vikt man har, om man inte har fetma.

• Anonym (gör rätt)

Om hon är på väg mot tonåren så är det inte konstigt att hon lagt på sig några kilon. Snart skjuter hon kanske en decimeter på längden och då blir hon mager som en sticka istället.

• Anonym (gör rätt)
    Anonym (ehh?) skrev 2013-09-26 14:58:04 följande:

Ursäkta men det sista känns start som en ren lögn. För om hon har hunnit med att diagnostieras med anorexia och sedan kämpat sig frisk dämpare hon vara äldre än den åldern man kontrollväger barn i. Dessutom tvivlar jag starkt på att föräldrar till ett ban med "nykärnat" anorexi inte har informerar skolsköterskan och skolpersonalen om detta och ett sådant barn ställer man inte på vågen på det sättet. Så du känns inte helt trovärdig. Eller var detta en skola utomlands där man väger in tonåringar med anorexiabakgrund? Känns YTTERST tveksamt.
    Varför måste man vara äldre än att man går i årskurs  6, 8 eller 1 på gymnasiet, för att ha fått diagnosen anorexia och hunnit bli frisk?

Svar på tråden Min dotter behöver gå ner i vikt