• Essien

Min dotter behöver gå ner i vikt

Anonym (mammis) skrev 2013-09-25 11:36:01 följande:
    Jag har pratat med min man. Jag sa att vill du leva osunt gör det nån annanstans. Sluta tryck i barnen skit. Nu är det det som gäller. Vad jag säger. Är du osäker så ring.

Förklarade tydligt att det gäller barnens hälsa och att han måste tänka och ta det på allvar. Jag hoppas han fattar men jag antar att jag får skriva lappar när jag lämnar huset...eller nåt :D 

Men vad svarade han då?
  • Essien
    Anonym (mammis) skrev 2013-09-25 11:48:11 följande:
    han svarade: jaaa jaaaa

ett mkt uttömmande svar

för mig låter det som att han inte har lyssnat för fem öre, inte har eller tänker tänka efter, kolla upp någon fakta eller så och att han inte tar situationen på allvar alls. jag hade inte nöjt mig med ett sånt avspisande och barnsligt svar på en så pass viktig fråga faktiskt. jag tror inte han kommer att haka på dig alls eftersom han inte tar dig på allvar nog för att lyssna som en vuxen. de där svaren får jag från mina barn. för att de inte vill lyssna ibland och för att de är barn och därför inte helt mogna än..
  • Essien
    BusJohanna skrev 2013-09-26 20:41:07 följande:
    Söta rara alla möjliga anonyma mf.
    Kan ni starta egna trådar om barnfetma och liknande och diskutera där?
    Jag är iaf intresserad av hur det går för ts och önskar att vi kan hålla tråden till det ts vill. En diskussion om hennes situation och tips.

Hur går det ts med att få maken med på tåget?
    Hur har dottern reagerat på att det ena dagen var nyttigt och sedan tok igen? Hoppas att hon själv snart ser det positiva i att äta nyttigt och kan välja det själv.
    Ja har hon redan lite svår mage så lär hattande mellan nyttig och fiberrik mat och vitt bröd ge en hel del ökade problem. Ja hoppas att mannen förstår allvaret. Det handlar ju inte bara om övervikt utan även om hur barnet kommer må om hon får växa upp med en ökad risk för mobbning helt i onödan samt en öm mage som stör för att den är missnöjd. Matvanor är bland det svåraste i vardagen att bryta så lägger man grunden för onyttiga vanor nu lär de följa henne länge. Jag tycker att ts verkligen har gjort en stor uppryckning! Dock känns det lite som att mannen mest avfärdar henne med "jaaaa jaaaa" som när man viftar bort en tjatig morsa. Hoppas hans polett trillar ner snart för dotterns skull!
Svar på tråden Min dotter behöver gå ner i vikt