Anonym (nn) skrev 2013-09-16 11:36:00 följande:
En pojke dog nyss pga sådana som dig.
Han beställde hem bantningspiller från nätet för att han var för tjock (han var lite mullig, inte tjock) och sen dog han pga dessa bantningspiller som skulle ta bort fettet.
Passa er j-ligt noga för vad ni säger till barn. De suger åt sig som svampar och konsekvenserna kan vara förödande.
Barn växer och medans de växer så lägger de på sig. De går inte att växa sig lång utan att även lägga på sig lite på bredden.
Tycker synd om barn som har sådana hysteriska föräldrar som er, som är så rädda för att få feta barn att de inte kan se saker för vad de är. Hälsosam kost i all ära men se till era barn som de individer de är.
Alltså jag förstår inte riktigt, feta barn är väl inget bra ur hälsosynpunkt? Jag tycker inte att det är okej med barnfetma. Och det har inget med utseende eller skönhetsideal att göra det handlar faktiskt om HÄLSA. Nu lider inte mitt barn av fetma och jag vill heller inte att hon ska göra det. För även om jag aldrig kommer påtala att hon är tjock så kommer det finnas andra som villigt talar om det för henne.
När man lider av fetma både som vuxen och barn får man faktiskt en den skadliga följdsjukdomar av det. Jag anser mig inte vara en hysterisk mamma, jag vill inte att mitt barn ska bli överviktig och bli sjuk pga det. Det är fanktiskt mitt ansvar som förälder att se till att mitt barn är sunt. Att hon mår bra och får den bästa tänkbara livssituationen. Jag vill ju förhindra innan det är ett faktum.
Jag tycker synd om väldigt överviktiga barn. Som har föräldrar som fortsätter att göda dem med en massa skit så att de kan växa ännu mer på bredden. Och om man ser sig omkring så ökar de barn ganska kraftigt i antal.
Och för att jag vill att mitt barn ska vara hälsosamt har inget med att göra att jag inte ser henne som en individ. Vilket jag väldigt mycket gör. Ser inte din koppling där.