Inlägg från: Grävling 75 |Visa alla inlägg
  • Grävling 75

Hjälp att se över våra lån!

Det kan ju vara bra att ha bolånet uppdelat som ni har för att binda på olika tider, men det där privatlånet bör ju kollas upp... Kanske ni har lånat till för att renovera?

Jag skulle passa på att gå runt på de andra bankerna och kolla vad de kan göra för er. Boka möte och gå tillsammans. Kan vara läge att byta bank!

• Grävling 75

Jag hade fortfarande tagit möte med flera banker. Det kan göra stor skillnad för er! Jag var också nöjd med min gamla bank men bytte eftersom jag fick en mycket bättre lösning på en annan bank.

• Grävling 75

Vet du vad! Jag tror helt ärligt att folk har ganska dålig koll på sina lån. Vi har 1,9 mkr i lån ca, varav topplån 350 tkr som amorteras på 30 år med ränta 4,29%. Resten är uppdelat på tre delar med genomsnittlig ränta på 3,76% med bindningstider på 2-5 år.

Jag var tidigare kund hos Swedbank men bytte eftersom de inte kunde mäta sig mot min nya bank. Inte på långa vägar! Jag var jättenöjd med dem, men skillnaden i plånboken gjorde det enkelt att välja. Jämför!!!

• Grävling 75

Bytte till Länsförsäkringar bank och sparar tusenlappar på det. Har naturligtvis sparande! Att äga hus kräver rejäl buffert.

Svar på tråden Hjälp att se över våra lån!