Kronisk hyperventilation
Är det någon som har fått diagnosen kronisk hyperventilation? Vilka symtom hade ni och hur fick ni diagnosen? Har ni fått någon behandling och i så fall vilken?
Är det någon som har fått diagnosen kronisk hyperventilation? Vilka symtom hade ni och hur fick ni diagnosen? Har ni fått någon behandling och i så fall vilken?
puffar
ingen?
Vill inte riktigt ge upp än. Ingen som har någon erfarenhet eller bara någon tanke?
Tack för ditt svar! Stress,tja, det hänt mycket i mitt liv de sista två åren som har påverkat mig mycket. Så min teori är att det har påverkat mitt sätt att andas och att det ytterligare har förvärrats av en graviditet, som också var svår. Men jag vet ju inte och min läkare har inte kunnat ge mig så mycket svar. Jag har googlat och hittar också de symtom du beskriver. Jag skulle nog inte ha beskrivit det med domningar och pirrningar även om jag nog kan känna av det ibland. Det som framförallt påverkar mig är att jag har svårt för minsta fysiska ansträngning, problem med slem och temperaturkänslig. Också infektionskänslig. Kan nog känna mig väldigt konstigt i ansiktet men har svårt att riktigt beskriva hur. Det jobbigaste är helt klart att jag inte orkar så mycket.
Mitt problem r förstås hur jga ska bli av med det. Har du något förslag på vart jag kan vända mig?
Hej!
Jag har faktiskt tagit kontakt med en psykolog (KBT) men hon vet inte riktigt hur hon ska kunna hjälpa mig med andningen. Mitt liv är ändå ganska stabilt nu men det har ndå varit bra att prata. Men när det gäller andningen hoppas hon att jag ska få mer hjälp av sjukvården. Och sjukvården tänker kanske som du. Svårt att veta vad jag ska göra då.
Tack för länken! Jag har stött på boken men visste inte att den var så lättillgänglig. Ska definitivt köpa den! Har du mer erfarenhet om detta?
Jag har inte läst boken av Johannes Lindh men pratat med honom på telefon. Var jättebra och jag försöker andas lugnt tre gånger om dagen. Men har ändå så svårt att veta om jag gör rätt. Känner mig inte så stressad men har haft några jobbiga år med mycket oro.
Blir också osäker eftersom det på flera ställen på nätet står att man bör öva genom att försöka ta korta inandningar och långa utandningar. Vad förespråkar han som skrivit den engelska boken?