• Anonym (:()

Springmask!!!!!!!!!

Upptäckte en mask på min dotter igår! Jag ville självdö och har varit vaken hela natten. Sedan kl 7 imorse går tvättmaskinen och dammsugaren. Hur noga är det?? Borde jag tex torka ur besicklådan?? Jag menar barnen har ju varit där med sina fingrar?!

• Svar på tråden Springmask!!!!!!!!!
  • Buster1994

Köp springmask tabbletter minns inte vad dom heter men finns respit fritt.
    Tvätta sängkläder och tvätta händerna nogare.

Ska man hålla dom hemma från föris/skola? Såg ju ingen mask på skolbarnet men ägg finns ju säkert?!

• kaffeamanda
    Anonym (:() skrev 2013-09-17 08:37:02 följande:
    Ska man hålla dom hemma från föris/skola? Såg ju ingen mask på skolbarnet men ägg finns ju säkert?!
    Ja, ett tag efter första behandlingen ska man hålla dem hemma, men fråga 1177 de vet hur länge

Fy farao för det här. Jag måste nig sluta googla då den enda slutsats jag kommer fram till av alla inlägg är att jag har miljoners ägg hemma nu som jag aldrig kommer bli av med och att det därför kommer ta om och om och om igen resten av livet :(

• kaffeamanda
    Anonym (:() skrev 2013-09-17 09:57:26 följande:
    Fy farao för det här. Jag måste nig sluta googla då den enda slutsats jag kommer fram till av alla inlägg är att jag har miljoners ägg hemma nu som jag aldrig kommer bli av med och att det därför kommer ta om och om och om igen resten av livet :(

Har ni ätit medicinen? Gör man det två gånger så är problemet oftast löst sen. Och håll ungarna borta från skola/dagis i några dagar.
    kaffeamanda skrev 2013-09-17 11:47:01 följande:

Har ni ätit medicinen? Gör man det två gånger så är problemet oftast löst sen. Och håll ungarna borta från skola/dagis i några dagar.
    Jo jag har fixat vanquin som vi alla tagit och dessutom panikringt BVC som skrev ut Vermox som vi också tagit. Sen tänker jag inte vänta 2 veckor innan vi tar vanquin igen utan det blir om en vecka och sedan ytterligare en gång efter det. Har snart tvättat 6 maskiner med sängkläder, täcken, överkast mm. När tvätten är klar tar jag städningen. Barnen blir hemma både idag, onsdag och torsdag än fast det faktiskt står på både 1177 och vårdguiden att dom inte behöver vara hemma alls men man ska informera skola och dagis vilket jag såklart gjort.
  • kaffeamanda
    Anonym (:() skrev 2013-09-17 12:11:19 följande:
    Jo jag har fixat vanquin som vi alla tagit och dessutom panikringt BVC som skrev ut Vermox som vi också tagit. Sen tänker jag inte vänta 2 veckor innan vi tar vanquin igen utan det blir om en vecka och sedan ytterligare en gång efter det. Har snart tvättat 6 maskiner med sängkläder, täcken, överkast mm. När tvätten är klar tar jag städningen. Barnen blir hemma både idag, onsdag och torsdag än fast det faktiskt står på både 1177 och vårdguiden att dom inte behöver vara hemma alls men man ska informera skola och dagis vilket jag såklart gjort.
    Ok, det är väl ändrade rekommendationer sedan dottern hade det, då skulle man vara hemma några dagar. Jag vet att det är skitäckligt men överdosera inte i alla fall, det är nog bäst att hålla sig till rekommendationerna.

Men alltså, finns det något hopp att det inte kommer tillbaka? Äggen lever i damm och jag har ju säkert missat någon dammtuss här och där. Och tvätta gosedjur och Barbiedockor?! Vi snackar ju ett 50 tal djur/dockor. Visst de finns de som säger att man inte behöver överdriva men då säger ju andra istället att det är just de som inte överdriver som får tillbaka skiten?!

Fy jag har inte suttit en sekund sedan klockan sju imorse. Tvättmaskinen lär explodera snart.

• Mineralvatten

Lugn nu ts!
    Stress är aldrig bra!
    ¨Tvätta sängkläder etc och städa av lägenheten och se till att ni byter pyjamas varje kväll. 

Svar på tråden Springmask!!!!!!!!!